اجرای «پائیزه کتاب»؛ اهتمام به تأکیدات رهبری در حوزه کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اجرای «پائیزه کتاب» در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش امر کتابخوانی ضرورت دارد.

محسن شریفی در گفت وگو با اخبار روزانه استان مرکزی، اظهار کرد: با عنایت به تأکیدات و اهتمام ویژه مقام معظم رهبری بر گسترش امر کتابخوانی و همچنین با توجه به وظیفه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب در پرداختن به این امر مهم، برگزاری برنامه های همچون «پائیزه کتاب» ضرورت دارد.

وی ادامه داد: طرح «پائیزه کتاب» که در ادامه طرح های تشویقی و ترویجی کتابخوانی از سوی خانه کتاب اجرا شده است به عنوان یک طرح مؤثر و با نگاه به هدف حمایت از توزیع و فروش کتاب جایگاه ویژه ای در میان برنامه های حمایتی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی توضیح داد: طرح «پائیزه کتاب» در طول اجرا همچون طرح های سابق (عیدانه کتاب و تابستانه کتاب) در تحرک بخشیدن به بازار نشر، حمایت از کتابفروشان، رونق نسبی فعالیت ناشران و رساندن کتاب به دست متقاضیان توانسته است موفقیت خوبی کسب کند. استقبال خوب مردم در طول برگزاری این طرح نشان از این توفیق دارد.

شریفی افزود: از آن جا که تمرکز طرح بر فروش کتاب توسط کتابفروشی های متقاضی است، این کتابفروشان با افزایش چشمگیر تعداد خریداران و به تبع آن ،رشد فروش کتاب های خود مواجه بوده اند.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به کتابفروشی های شهرستان ها، تسهیل دسترسی کتابفروشان به ناشران قدرتمند و بزرگ کشور و اطلاع رسانی قوی تر، می توانند در رشد و موفقیت طرح مؤثر باشد.

دومین مرحله «پاییزه کتاب» از دوم آذر ماه همزمان با روز کتابگردی در کتابفروشی‌های عضو طرح آغاز شده است و تا ۲۲ آذر ماه در مراکز استان‌ها و ۲ دی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

یادآور می شود، مدت زمان اجرای طرح پائیزه کتاب در مراکز استان های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، لرستان و سمنان با هدف توجه به کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، مرزی و دور از مرکز تا دوم دی ماه تمدید شد.

ثبت نام کتابفروشان سراسر کشور برای شرکت در دومین مرحله «پائیزه کتاب» از طریق مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir از ۲۴ آبان ماه آغاز شده است.

این طرح با شعار «هر ورقش دفتریست…» بعد از طرح‌هایی همچون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» هفتمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.

در دومین «پاییزه کتاب» علاقه مندان می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.