آیت الله دری نجف آبادی: طلاب در مقابل دشمنان و شبهات ایستادگی کنند

امام جمعه اراک گفت: طلاب باید با قلم، زبان و بیان خود برای اسلام و اهل بیت(ع) هنرآفرینی کرده و با استفاده از هنر خود در مقابل توطئه های دشمنان و شبهات، ایستادگی کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، با تشکر از متولیان جشنواره، تبریک پیروزی مسلمانان جهان و سرداران اسلام در مقابل جبهه شیطانی داعش و همدردی با خانواده های زلزله زدگان غرب کشور، بیان کرد: طلاب باید با قلم، زبان و بیان خود برای اسلام و اهل بیت(ع) هنرآفرینی کرده و با استفاده از هنر خود در مقابل توطئه های دشمنان و شبهات، ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در رابطه با پیروزی قاطع مسلمانان بر توطئه های جنون آمیز جباران جهان، اظهار داشت: امیدواریم خداوند شهدای مدافع حرم را با شهدای کربلا محشور کند، به مصدومان عافیت عطا کرده و به کسانی که در قید حیات هستند توفیقات روزافزون عنایت کند تا در تمامی سنگرها سرداران رشیدی برای اسلام، قرآن، امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، استقلال و آزادی کشورهای منطقه، مقابله با صهیونیسم، داعش تکفیری و آل سعود ملعون و مزدوران آمریکا، اسرائیل و انگلیس در منطقه باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این نکته که شرایط امروزی قرن ۲۱، زمینه جدیدی را برای کار و خدمت فراهم کرده است، گفت: با بررسی و رصد دوره زندگانی علامه حلی، دایی ایشان مرحوم محقق صاحب شرایع و پدر بزرگوار او، خواجه نصیرالدین طوسی متوجه خواهیم شد که در شهر کوچکی همانند حله چه عظمتی در قرن های هفت و هشت، از سوی ابن ادریس حلی و ابن طاووس حلی آفریدند.

امام جمعه اراک ادامه داد: بزرگان و عالمان دین پس از معصومین، قله های رفیع فضیلت، سیر و سلوک، اخلاص، معرفت، تقوا، انسانیت و ولایت حضرت حق بوده و اسوه و الگویی برای تمامی اقشار جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه وجود یک عالم برجسته برای نجات بشریت کافی است، بیان کرد: اگر تمام جهان و جمعیت شش میلیاردی کره زمین را جست و جو کنیم، افرادی به عظمت و همتای خواجه نصیرالدین طوسی، علامه حلی، محقق حلی و ابن طاووس پیدا نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: طی ۱۰۰ سال اخیر، آسمان ایران سرشار از ستارگان درخشان با عظمتی همچون بانوی اصفهانی بوده است که در بدترین شرایط حکومت رضاخان، دارای افتخارات ارزشمندی بوده اند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: هر یک از عالمان در سراسر جمهوری اسلامی ایران چراغ بزرگ هدایت، معرفت، عظمت، فقاهت، سیاست، تدبیر، حکمت و علم بوده اند.

امام جمعه اراک افزود: امروزه باید دلاوران عرصه معرفت، علم، ایمان، حکمت، قرآن و ولایت وظیفه خود را انجام دهند، در گذشته امکانات محدود بوده و موانع بسیاری چون عدم وجود فضای مجازی و فعالیت محدود حوزه خواهران وجود داشت، اما اکنون راه باز شده است و طلاب رهروانی هستند که باید در این راه بزرگ و با عظمت، جایگزین علامه حلی ها شده و کار آن ها را انجام دهند، علامه بیش از ۵۰۰ اثر داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امروز نوبت طلاب جوان است تا با آثار ارزشمند خود در مقابل دشمنان ایستادگی کنند، گفت: دشمنان با تشکیل القاعده، داعش، وهابیت، منافقان، سرکار آمدن لیبرال ها، بازی با مقدسات از طریق فضای مجازی و استفاده از تمامی اهرم ها برای نفوذ به جامعه اسلامی تلاش می کنند، اگر شیعیان می خواهند هویت عمیق اهل بیتی خود را حفظ کند باید به پا خیزند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: امام خمینی(ره) به تنهایی در مقابل ظالمان ایستادند و قیامی را به ثمر رساندند که آثار و برکات آن، در افزایش ارزش های اسلامی مشهود است، امروز ما مدیون امام راحل(ره)، خون پاک شهدا و علامه حلی ها هستیم.

وی افزود: گستردگی فضای مجازی سبب شده است که نفوذ دشمنان در حوزه های گوناگون به طرق مختلف افزایش یافته و تولید میکروب در جامعه رو به پیشرفت باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: انسان های فاسد و کینه ای عیاش در فضاهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و دینی بزرگ ترین جنایات تاریخ را رقم می زنند لذا طلاب باید به عنوان پاسداران، مرزبانان و رابطینی چون شهید حججی ها، باهنرها و رجایی ها، سردار همدانی ها، بانو اصفهانی ها و مادران شهدا در مقابل جبهه دشمن عمل کرده و در برابر توطئه ها هوشیار و آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در رابطه با شخصیت علامه حلی، بیان کرد: علامه حلی فردی زمان شناس، موقعیت شناس، حادثه شناس و جریان شناس بود، جریان شناسی خواجه نصیرالدین طوسی و جریان شناسی، حادثه شناسی و زمان شناسی محقق حلی بر کسی پوشیده نیست و امام خمینی(ره) حادثه شناس و زمان شناس بودند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: طلاب باید با در نظر گرفتن امروز و آمادگی، برای۵۰ سال آینده فکر و برنامه ریزی داشته باشند و جریان اسلام انقلابی، اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) را توسعه داده و علم را به دست آیندگان بسپارند، سر فرماندهی کل بر عهده حضرت مهدی(عج) است که حاضر و ناظر هستند و آگاهی از صحنه عالم برای خدا، ایشان و فرشتگان امر مشکلی نیست.

امام جمعه اراک گفت: امروزه باید قدر فرصت ها را دانسته و برای تعلم به علوم قرآنی، وحیانی، برهانی، اسلامی و ولایی همراه با تعلیم و تربیت تلاش کنیم تا استان مرکزی در ۱۰ سال آینده به سراسر کشور و خارج از ایران نیرو، استاد، پژوهشگر، محقق و پاسخگو صادر کند، امکاناتی فراهم شروع شده و ممکن است نیروهایی از کشورهای لبنان و پاکستان برای اقدامات علمی پژوهشی به خاتم الانبیا استان داده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از نظام بانکداری موجود در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: بانک ها باید از اعطای وام سوری اجتناب کرده و نباید به عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه امروز استان مرکزی دارای ۱۱ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج است، خاطرنشان کرد: رشد جمعیت در استان مرکزی منفی است و سومین استان دارای سن پیری در کشور هستیم، این فاجعه است و به پایگاه ۵۰۰ ساله تشیع آسیب می زند.

امام جمعه اراک بیان کرد: عظمت خانواده، زن و همسر از ارزش های اسلامی است و نباید آسیب دیده و بی بندوباری، فحشا و ناهنجاری های اخلاقی در کشور گسترش یابد، اسلام برای زنان و مردان حریم قائل است بحث زناشویی متعلق به خانواده بوده و غریزه جنسی در محیط های اجتماعی گنجانده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: زنان و مردان باید در محیط های اجتماعی با عفاف، تقوا، عصمت، ایمان، فضیلت، خدا ترسی، شجاعت، مردانگی و غیرت حضور یابند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران، نباید اختیار خود را به دشمنان و بیگانگان سپرده و هویت دینی خود را از دست دهد، زیرا اگر از دشمن تبعیت کرده و تسلیم آن ها شویم، تا زمانی که ذلت را بر ما تحمیل نکنند کوتاه نمی آیند.

امام جمعه اراک در ادامه اظهار داشت: طلاب و مردم جامعه اسلامی باید قدر انقلاب، آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را دانسته و برای فتح قله های رفیع بسیج شوند تا کانون رشد علمی، توسعه فرهنگی و اقتدار در جهان اسلام باشند.

به گزارش رسا، ۴۳۰ مقاله به جشنواره علامه حلی در سال جاری ارسال شد که ۱۳۰ اثر به مرحله ارزیابی تفضیلی راه یافتند و دو بار از سوی دو داور در سطوح تحصیلی یک و دو مطالعه شده و در نهایت ۳۱ اثر، برگزیده نهایی و شایسته تقدیر شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.