نگهداری ۷۰ زن و دختر درمعرض خشونت درخانه امن استان مرکزی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۷۰ دختر و زن خشونت دیده و یا در معرض خشونت در خانه های امن، سلامت و مقیم این استان نگهداری می شوند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، عبدالکریم یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این زنان و دختران از ابتدای امسال تاکنون در مراکز اقامتی نگهداری و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: ۶ زن آسیب دیده در خانه مقیم، ۸ دختردر معرض آسیب و فراری در خانه سلامت و ۵۶ زن در معرض خشونت و خشونت دیده در خانه امن این استان نگهداری می شوند.
معاون امور اجتماعی ادراه کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۰۴ نوع خدمات شامل مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی، درمانی، حقوقی و آموزش به زنان و دختران مقیم در این مراکزارایه شده است.
یادگاری افزود: پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن و تامین لوازم و مایحتاج ضروری از دیگر خدماتی است که بهزیستی هنگام ترخیص به دختران و زنان ارایه می دهد.
معاون امور اجتماعی ادراه کل بهزیستی استان مرکزی گفت: خانه سلامت دختران و خانه مقیم توسط بخش دولتی مدیریت می شود و خانه امن در اراک توسط بخش خصوصی راه اندازی ولی توسط بخش دولتی اداره می شود.
یادگاری درباره طول مدت زمان نگهداری زنان و دختران در مراکزتحت پوشش بهزیستی گفت: مراجعان به مراکز نگهداری توسط اورژانس اجتماعی معرفی و در نوبت اول ۲۱ روز و در نوبت دوم ۶ ماه و در نوبت سوم ۸ ماه در مراکز اقامت دارند.
وی اظهار کرد: زنان و دختران پس از گذراندن مدت اقامت در مراکز نگهداری با انجام مشاوره به خانواده و یا بستگان دارای صلاحیت تحویل داده می شوند.
حدود ۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.