شهر جدید امیرکبیر اراک، شهری با ۵۰ خانواده ساکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: از ابتدای مهرماه امسال تا کنون ۵۰ خانوار در شهر جدید امیرکبیر اراک ساکن شدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در بازدید از شهر جدید امیر کبیر افزود: ۱۷۰ واحد مسکونی در این شهرک مسکونی به متقاضیان تحویل شده که از این تعداد ۵۰ خانوار ساکن شده اند.
وی ادامه داد: ۳۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز آماده تحویل است که در اسرع وقت به متقاضیان تحویل داده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: یک باب مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه نیز با زیربنای یک هزار و ۲۲۰ مترمربع، بلوار اصلی شهر به طول یک هزار ۶۸۰ متر و بوستان امیرکبیر با وسعت ۱۵ هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: یک واحد پاسگاه انتظامی با زیربنای ۹۱۰ مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع نیز ساخته و یک باب مسجد به مساحت ۴۵۰ مترمربع نیز در زمینی به وسعت ۷۰۹ مترمربع در شهر جدید امیرکبیر ایجاد شده است.
فیلی اظهار کرد: پارک شهید چمران به مساحت ۲۰ هزار متر مربع، ۲ واحد گلخانه به مساحت یک هزار ۱۰۰ متر مربع، بلوار آبشار به طول ۲۳ هزار متر، مجموعه ورزشی به مساحت سه هزار مترمربع از دیگر امکاناتی است که در شهر امیرکبیرز به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر نیز ساختمان آتش نشانی و درمانگاه شبانه روزی این شهر در دست ساخت است که به زودی به بهره برداری می رسد.
شهر جدید امیر کبیر واقع در کیلومتر۴۰ محور اراک- سلفچگان در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ هکتار محدوده ی قانونی برای اسکان حدود یکصد هزار نفر طراحی شده که با توجه به قرار داشتن این شهر در مسیر جاده اراک به تهران از موقعیت خوبی برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.