لزوم بازنگری و تقویت زیرساخت های پدافند غیرعامل دراستان مرکزی

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: زیرساخت پدافند غیرعامل دراستان مرکزی بخش مهمی از سرمایه استانی است که نیازمند بازنگری و تقویت است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مجید عسگری روز چهارشنبه در حاشینه نشست کارشناسان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان در گفت و گو با ایرنا افزود: آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی با گسترش تهدیدها در همه حوزها نیازمند بهبود و به روزرسانی است.
وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه ها می باشد و تمامی اقدامات و تصمیم سازی ها در استان باید متناسب با اهداف و فعالیت های پدافند غیرعامل به پیش برود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: پدافند غیرعامل در حوزه انرژی به معنای راهبردهایی است که در صورت قطعی گاز بر اثر حوادث طبیعی و غیرطبیعی بتوان از بحران و مشکل های حاد پیشگیری کرد.
عسگری افزود: داشتن اقتصاد قوی با اتکا به محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی، دستیابی به علوم پیشرفته از راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقاوم شدن درمقابل تهدیدهای دشمنان است.
وی اظهار کرد: باید راهکاری برای آمایش واحدهای تولیدی یا مصرف کننده مواد شیمیایی اندیشید و با به کارگیری شیوه های علمی آسیب های احتمالی را به حداقل ممکن رساند.
وی گفت: تیم پدافند غیرعامل استان مرکزی در حوزه اقدامات بیوتروریسم در سال های اخیر پررنگ شده و حساسیت و پیش آمادگی لازم در این حوزه در استان وجود دارد اما باید ابعاد آن همواره گسترده تر شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی افزود: آموزش و فرهنگ سازی همگانی در حوزه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جمعیتی برای کاهش آسیب های احتمالی، ضروری است.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص استان و قرارگرفتن در معرض انواع بحران ها و سوانح طبیعی ضرورت ایجاد آمادگی پیش از بحران اهمیت ویژه دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی، تهدیدهای اقتصادی، جنگ نرم، روانی، سایبری و زیستی را مهمترین تهدیدات عنوان کرد و گفت: تهدید سایبری و زیستی در رتبه اهمیت برتر در زمینه پدافند غیرعامل قرار دارند.
عسگری افزود: تهدید در حوزه سایبری با نیت های ویژه به اقدام تبدیل شده و نیازمند هوشیاری و عمل به موقع در این بخش حساس است.
وی اظهار کرد: تهدیدات فناوری مهمترین تهدید جامعه امروز است و در راستای مقابله با این تهدید باید پدافند تخصصی در دستور کار قرار گیرد.
۶ تا ۱۲ آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.