طبیب زاده: دخل و خرج سینما در استان مرکزی تناسب ندارد

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تنها یک سینما در استان مرکزی از لحاظ ساختاری در سطح پیشرفته قرار دارد، هزینه تولید و پخش فیلم سنگین است و سود برگشتی آن به علت تعداد کم مخاطبین کم است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مجید طبیب‌زاده، سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در حاشیه آئین بازگشایی سینمای خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: پنج سالن نمایش فیلم در شهرهای اراک و تفرش در استان مرکزی فعال است.
وی افزود: تنها یک سینما در استان مرکزی از لحاظ تعداد صندلی و ساختار و تجهیزات فیزیکی در سطح پیشرفته قرار دارد، هنرهفتم هزینه تولید سنگینی دارد و سود برگشتی آن به علت تعداد کم مخاطبین کم است. توزیع فیلم درشبکه‌های خانگی و ماهواره‌ای، دریافت فیلم از طریق اینترنت و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در شهرهای کوچک از دلایل استقبال کم از سینما است.
سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: خرید تجهیزات سینما مقرون به صرفه نیست و در چند سال اخیر که سیستم پخش فیلم تغییر کرده هزینه‌های آن سربار شده است. ظرفیت فرهنگی و هنری استان مرکزی بسیار بالاست در دو دهه اخیر هنرمندان استان در حیطه‌های مختلف هنری در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شدند.
وی ادامه داد: در هنرهای تجسمی هنرمندان اراک درخشش خوبی در کشور داشتند و نصب تندیس و آثار حجم این هنرمندان در شهر تهران ازجمله افتخارات هنرمدان تجسمی اراک است. هنر استان در دوره‌ای بخاطر شرایط خاص کشور دچار رکود بود اما امروز در تمام حوزه‌های هنری انجمن داریم و انجمن نمایش با قدرت در حال پیشرفت است.
طبیب‌زاده با بیان اینکه انجمن سینمای جوان استان مرکزی ازسال ۶۵ تا به حال مشغول به فعالیت است تصریح کرد: حمایت‌های حوزه هنری نوسان داشته و این نوسان باعث اختلال در تربیت نیروهای متخصص جدید بود.
این مسئول فرهنگی و هنری استان مرکزی از برگزاری جشنواره موسیقی و هنرهای تجسمی تا پایان امسال در سطح استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ها ایجاد رقابت، تسهیل در تولید و تربیت هنرمندان جوان استانی است و جشنواره‌هایی که تکراری باشند به کار نمی‌آید.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان در مدت ۲۰ سال تاکید کرد: خروجی این جشنواره حضور پرقدرت گروه‌های تئاتر استان در جشنواره بزرگ فجر است. چهارمین جشنواره مد و لباس تیرماه امسال در استان برگزار می‌شود این جشنواره به شکل کاملاً تخصصی و در قالب طراحی پارچه برای چادر برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی وهنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به نیاز جامعه، تأسیس مؤسسات لباس با هدف حمایت از تولید ملی، طراحی لباس منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی و حمایت از طراحان داخلی یک ضرورت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.