دادستان اراک: تاکنون گزارشی از تخلف انتخاباتی ارائه نشده است

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: تا این لحظه از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گزارش خاصی از تخلفات انتخاباتی ارائه نشده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، عباس قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: امروز گزارش خاصی از تخلفات انتخاباتی دریافت نشده و تنها دو مورد گزارش که هنوز تایید نشده و در حوزه انتخاباتی اراک نبوده، ارائه شده و صحت و سقم آن در دست بررسی است. این مهم را نه تایید و نه تکذیب می‌کنیم و در هر صورت وجود مورد خاص دال بر تخلف یا تقلب یا کار غیرقانونی حاد نداریم.

وی تصریح کرد:‌ گزارش دقیقی مبنی بر تخلف به دست ما نرسیده و فقط یک یا دو مورد تردد ماشین حامل پوستر در خیابان بوده که نیاز به تذکر داشته‌اند.

دادستان اراک مهم‌ترین موارد تخلف که ممکن است در حین برگزاری انتخابات مطرح شود را خرید و فروش رای، جعل، تهدید به رای دادن به افراد، استفاده از شناسنامه دیگری و تبلیغات پیش از انتخابات برشمرد.

وی افزود: تخلفات بعد از انتخابات نیز ممکن است شامل شمارش آرا و تقلب در آن باشد که با توجه به دقت بالا و وجود نماینده و ناظر از همه گروه‌ها مشکل خاصی در این خصوص نیز ایجاد نخواهد شد.

قاسمی اظهار کرد: اعلام اسامی کاندیداها توسط رای‌دهندگانی که کارکنان دولتی هستند در فضای مجازی در حین انتخابات تخلف است و کارکنان دولت حق ندارند و نباید این کار را انجام دهند چراکه اینکار تبلیغات محسوب می‌شود، هرچند از نظر مردم عادی تخلف نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.