ادای دین اقلیت های مذهبی استان مرکزی در انتخابات ۹۶

جامعه ارامنه استان مرکزی با حضور گسترده در پای صندوق های رای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا، به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و دین خود را به ارزش های نظام اسلامی ادا می کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، انتخابات همواره بستری برای تقویت وحدت و مودت جامعه ایران اسلامی است و حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه اقلیت های مذهبی در این فرآیند ملی در ۳۸ سال گذشته توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده است.
ارامنه گریگوری اراک و دیگر نقاط استان مرکزی با شرکت در انتخابات بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند و با مشارکت در انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور آینده، و نیز شوراهای شهر و روستا در سرنوشت کشور نقش آفرینی کردند.
عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: ارامنه اراک از اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند به خود می بالند و همراه با سایر اقشار جامعه در صحنه انتخابات حاضر شده اند.
رازمیک هاکوپیانز افزود: سربلندی ایران با تقویت پیوست های قومی و دینی و گفتمان واحد در تحقق اهداف کلان ترسیم شده حاصل می شود و انتخابات فرصتی است که تک تک مردم با هر عقیده و مذهب اتحاد خود را نشان دهند و با رای آگاهانه پلی برای عزتمندی کشور شوند.
وی ادامه داد: این حضور نشان از آگاهی این قشر از جامعه از حقوقشان دارد و پیام آن این است که ارامنه به نظام جمهوری اسلامی افتخار می کنند و برای بالندگی و عزت آن خود را از دیگر اقشار جامعه جدا نمی دانند و همواره آماده خدمت رسانی و حضور در صحنه هستند.
عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برای جامعه ارامنه به مفهوم مشارکت در تصمیم سازی ها است و رای خود را با درایت و حساسیت به صندوق ها می ریزند چرا که فردای خود را برایندی از انتخاب امروزشان می دانند.
مادلن قدمیان یکی از ارامنه اراک نیز گفت: اقلیت های دینی همزیستی مسالمت آمیز در کنار مسلمانان را افتخار می دانند و از هر ظرفیت قانونی برای بهبود شرایط زندگی ، توسعه جامعه و رفاهیات خود استفاده می کنند.
وی ادامه داد: شرکت در انتخابات به مثابه نقش آفرینی در آینده و آبادانی ایران اسلامی است و از آنجا که ارامنه خود را از ایرانیان جدا نمی دانند، همواره دوشادوش دیگر اقشار جامعه در صحنه هستند.
قدمیان اضافه کرد: برجسته سازی ارزش های فرهنگی و قوانینی که سرمایه های فکری و داشته های فرهنگی و اجتماعی ارامنه را در ایران تقویت می کند، مهمترین خواسته اقلیت های مذهبی از دولت ها است.
سیمان بوداغیان یکی دیگر از ارامنه اراک گفت: مردم با حضور پرشور در انتخابات ثابت می کنند تا چه اندازه کشورشان را دوست دارند و همچنین اقوام مختلف اعم از اقلیت های دینی و سایر قومیت ها در کنار دیگر هموطنان خود با شرکت در انتخابات علاقه مندی و وفاداری خود را به وطن و پایداری آن نشان می دهند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برنده اصلی انتخابات مردم هستند، اضافه کرد: حضور در پای صندوق های رای متضمن موفقیت کشور در برابر هر نوع تفکر غلط و هجمه ای است.
بوداغیان اظهار کرد: قومیت های مختلف در هر جامعه ای به مثابه قسمت های مختلف داخلی بدن هستند که اگر یکی از این قسمت ها کار خود را به درستی انجام ندهد بدون شک در مدت زمانی کوتاه این بدن ثبات خود را از دست می دهد؛ بنابراین برای موفقیت و توسعه کشور باید آحاد جامعه پای کار باشند.
وی تاکید کرد: هنگامی که انتخابات در ایران بر اساس اسلوب بین المللی شکل می گیرد، هیچ قومیتی از این مجموعه حذف نمی شود که این امر نشانه احترام ویژه جمهوری اسلامی به تمام ملت ایران است.
بوداغیان ادامه داد: جامعه ارامنه در شرایط بسیار ایده آلی در شهرستان اراک زندگی می کنند و تاکنون کوچکترین مشکلی بین این جامعه و دیگر اقشار شهر اراک بوجود نیامده است.
وی گفت: جامعه ارامنه با تمام قدرت در انتخابات شرکت می کنند و با انتخاب شایسته خود در این فرآیند ملی سهم به سزای در آینده ایران خواهند داشت.
هم اینک بیش از ۱۱۰ هموطن ارامنی در نقاط مختلف استان مرکزی زندکی می کنند که از این تعداد ۷۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح جمعه ۲۹ اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.