نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: تثبیت امنیت فضای مجازی وظیفه خطیر نیروی انتظامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تثبیت امنیت فضای مجازی وظیفه خطیر نیروهای انتظامی و امنیتی است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی، افزود: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صدد اشاعه ایدئولوژی های ضد اسلامی و ضد انقلابی در ایران هستند که مقابله با این توطئه دشمنان، نیازمند گسترش چتر نظارتی نیروهای انتظامی و امنیتی است.
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر از آن چه مشکلات اخلاقی به بار بیاورد، مسائل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را تحت الشعاع قرار داده و غفلت از آسیب های اجتماعی، جامعه را از مسیر معنویت خارج می کند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: در شبکه های اجتماعی بعضی از افراد مغرض با اهداف از پیش تعیین شده و با شیوه های گوناگون اقدام به تبلیغات ضد دینی و حمله به اعتقادات مذهبی افراد به خصوص جوانان و نوجوانان می کنند و با تحقیقات کارشناسان مشخص می شود که این اقدامات با هدف دین زدایی و توهین به مقدسات شکل گرفته است.
وی افزود: نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دورماندن از محیط های واقعی اجتماعی از دیگر چالش های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه است که می طلبد مسئولان بلندپایه انتظامی، امنیتی و فرهنگی کشور به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تامین امنیت اخلاقی در جامعه اشاره کرد و گفت: هر اقدامی که ارزش های ناب اسلام و انقلاب را تحت الشعاع خود قرار دهد، ناپسند محسوب می شود و دستگاه های مربوطه باید با خاطیان برخورد کنند.
وی تامین امنیت مرزها و مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا را از دیگر وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: ورود هر کالای خارجی به کشور به مثابه تخریب و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی است بنابراین مبارزه با قاچاق کالا باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی نیز در آیین گفت: میزان جرایم سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بیش از پنج درصد کاهش داشته است.
سردار کیومرث عزیزی با بیان اینکه تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۲درصد کاهش داشته است، افزود: دستگیری ۱۳ هزار و ۶۰۰ معتاد و خرده فروش، دستگیری ۴۲۷ قاچاقچی مواد مخدر و کشف هفت هزار و ۱۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان مرکزی در سال گذشته است.
وی ادامه داد: کشته شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی در ایام نوروز ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافت.
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: در این مدت، ۲۳ نفر در محورهای ارتباطی برون شهری و سه نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند.
وی افزود: مجروحان حوادث رانندگی ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه قبل هفت درصد و حوادث خسارتی نیز ۶ درصد کاهش یافت.
سردار عزیزی بیان کرد: در این مدت سرقت منزل ۳۲ درصد، مغازه ۷۳ درصد، خودور ۳۹درصد، موتورسیکلت ۴۵ درصد، جیب بری ۸۶ درصد و سرقت به عنف ۱۷ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: در ایام نوروز امسال نزاع های دسته جمعی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد و نزاع های فردی ۱۳ درصد کاهش داشته است.
استان مرکزی حدود یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.