دکتر روحانی: امام خمینی (ره) عزت و عظمت را برای مردم به ارمغان آورد

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) نه تنها استقلال واقعی را به ایران بازگرداند بلکه عزت و عظمت را برای مردم به ارمغان آورد و مردم سالاری دینی را در ایران استمرار بخشید.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی و در دیدار با مردم شهرستان خمین در ورزشگاه شهید مطهری این شهرستان، افزود: اندیشه و افکار ناب امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی هنر اسلامی و انقلابی، سینمای انقلابی و اسلامی، موسیقی و سرود دینی و مذهبی را ماندگار کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) توانست حکومتی که قرن ها مورد نظر مردم بود، را استقرار ببخشد و اگر فکر و اندیشه امام (ره) نبود، جمهوری اسلامی به عنوان حکومت الگو در جهان قابل مطرح نبود.

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم این شهر جایگاه ویژه ای نه تنها در افکار عمومی ملت ایران، بلکه در سراسر جهان دارند و نام خمین به دلیل شخصیت والا و بلندی که از این سرزمین بود، جاوادانه است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان نام ایران و انقلاب اسلامی و نام مقاومت ملت بزرگ ایران و ایستادگی ملت در برابر ابرقدرت ها و مستکبران عالم را برابر نام امام راحل می دانند.

وی بیان داشت: جهان اسلام عاشق زادگاه امام خمینی (ره) است و مردم ایران نیز عاشق این هستند که از خمین و زادگاه امام (ره) دیدن کنند که در این راستا باید شهر خمین به یک زیارت گاه بزرگ ملی تبدیل شود و مردم از سراسر ایران به سمت خمین حرکت کنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: صنعت گردشگری در استان مرکزی و شهرستان خمین باید گسترش یابد و یکی از راهکارهای های اصلی اشتغال، رونق صنعت گردشگری است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی ابراز داشت: خمین نیاز به اینترنت پرسرعت دارد و دولت یازدهم در اندیشه تحقق شبکه ملی اطلاعات است و قدم های بسیاری در زمینه زیرساخت این شبکه، برداشته است و این کار به معنای اشتغال جدید است چرا که اگر می خواهیم در دنیای امروز رابطه برقرار کنیم و گردشگر جذب کنیم باید اشتغال با فن آوری های نوین را به وجود آورده و بتوانیم در فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرها و روستاها را به اینترنت پر سرعت متصل کنیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) که باید از نظر ساختمانی تجهیز شود و ۲۲ میلیارد تومان تخصیص اعتباری داشته باشد و امید است مردم خمین از شرایط بهداشتی بهتری بهره مند شوند.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: راه اندازی بنگاه های اقتصادی باید در دستور کار باشد و همه باید کشور، استان مرکزی و خمین را به نقطه ای برسانیم که خواست ملت و جوانان ماست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی افزود: قدم های خوبی برای آب آشامیدنی مردم خمین برداشته شده است و باید قدم های بعدی نیز برداشته شود، تصفیه خانه آب ایجاد شود و مردم بتوانند از آب سالم و گوارا در این شهرستان استفاده کنند.

وی ادامه داد: بعد از سالها فراز و نشیب بزرگراه اراک به خمین متصل شد و برای راه اصلی خمین به محلات نیز در این سفر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مقرر شده که در سفر کاروان تدبیر و امید در رابطه با آن تصمیم گرفته شده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اجرای ۲ طرح مهم پتروشیمی و کارخانه خودروسازی در شهرستان خمین توسط دولت با جدیت پیگیری خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.