خمین و تفرش میزبان برگزاری جشنواره روستایی استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: جشنواره روستایی استان مرکزی ۲۲ و ۲۴شهریورماه جاری، در دو شهرستان تفرش و خمین برگزار می شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، سیدمحمد حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی در استان مرکزی، اظهار داشت: این جشنواره همزمان با عید سعید قربان دوشنبه ۲۲شهریورماه در روستای آشناخور خمین و چهارشنبه ۲۴شهریورماه در روستای کبوران تفرش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های مختلف موجود در مناطق روستایی استان مرکزی افزود: جاذبه‌های مختلف موجود در مناطق روستایی استان شامل جاذبه های جغرافیایی و طبیعی، جاذبه‌های بومی و قبیله‌ای، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که در این راستا، صنایع دستی و تولیدات بومی و روستایی در هر منطقه می‌تواند علاوه بر جلب و جذب گردشگر و رونق اقتصادی، منجر به توسعه و پیشرفت مناطق روستایی از طریق ورود درآمد گردشگری برای روستاییان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: توجه ویژه به روستاهایی که دارای ظرفیت و قابلیت‌های خاص برای سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار هستند روشی برای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه‌ گذاری در عرصه فرهنگی و روستایی به‌ شمار می‌رود.

حسینی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت های عظیمی در بخش های مختلف گردشگری طبیعی، تاریخی و مفاخر بزرگ کشور دارد به طوری که تعداد زیادی از مفاخر ایران اسلامی متولد نقاط مختلف این استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: نشان دادن توانمندی‌ها و استعدادهای روستاییان و بیان فرهنگ و سنن آنان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.