وعده پیگیری ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اراک در مجلس

نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان استان با مسئولان حوزه سلامت این خطه از پیگیری ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اراک در خانه ملت خبر دادند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تسریع در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، برنامه تحول نظام سلامت را با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی اجرا کرد که موجب رضایتمندی مردم شد.
وی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی ضمن پیگیری ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اراک موضوع ساخت بیمارستان هسته ای و بیمارستان بیمارستان سوانح سوختگی در استان را نیزبا جدیت در دستور کار قرار می دهند.
مقدسی گفت: با توحه به اینکه مسئله راه اندازی مرکز تحقیقات آلاینده هایزیست محیطی و سلامت در سال های قبل انجام شده و قول مساعد وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اعطای مجوز و اعتبار لازم داده شده است، این مهم به عنوان یکی از نیازهای مهم حوزه سلامت استان با قوت پیگیری می شود.
علی اکبر کریمی نیز در این نشست بیان کرد: شرایط صنعتی استان و قرار گرفتن آن در مسیر در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی را در اراک ضروری کرده است.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان مرکزی برای ساخت این بیمارستان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و از آغاز به کار مجلس دهم نیز رایزنی های متعددی در این خصوص انجام شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک باید در حوزه های پژوهشی بیشتر فعالیت کند چرا که در برخی از مباحث فعلی استان از جمله آلودگی هوا و سهم آلاینده های مختلف، نیاز به کار پژوهشی وجود دارد و بدون مستندات علمی در این زمینه نمی توان برای حل مشکلات تصمیم گیری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: با وجود شش هزار بیمار سرطانی در استان مرکزی تنها بیمارستان تخصصی سرطان این استان ۶۴ تخت دارد و گاهی در این بیمارستان بیش از ۶۰ بیمار سرطانی در نوبت بستری هستند.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: از دو هزار تخت بیمارستانی استان مرکزی ۱۱۰۰ تخت در اراک و بقیه در دیگر شهرستان ها است اما، با این وجود مرکز استان با ضریب اشغال تخت بیش از ۱۰۰درصد روبه رو است و کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد.
وی اضافه کرد: در شهرستان های دیگر استان ضریب اشغال تخت ها پایین و حدود ۳۰ درصد است اما نمی توان مراکز درمانی این شهرها را تعطیل یا تخت های بیمارستانی را کم کرد.

*** رویکرد اداره کل بهزیستی باید به توانمندسازی مددجویان تغییر یابد
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان نهاد حمایتی بهزیستی استان مرکزی گفت: برای افزایش انگیزه مددجویان برای حضور در اجتماع باید رویکرد بهزیستی از حمایتی به توانمندسازی تغییر یابد.
علی اکبر کریمی افزود: مدد جویان باید مهارت های لازم برای کار و اشتغال را کسب کنند تا به استقلال مادی برسند و نباید کسانی که امکان توانمند شدن را دارند به افراد مستمری بگیر تبدیل کرد.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: محور سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بر تقویت توانمندی تولید داخلی و کیفیت محصولات است و این مهم نیازمند حضور آگاهانه مردم در صحنه ، راهبری مشاغل خرد و خانگی و زمینه سازی برای فروش و صادرات محصولات است.
سید مهدی مقدسی ادامه داد: حل مشکل اشتغال مددجویان و مهیا کردن بستر درآمد، بهترین خدمت به خانواده های ضعیف است و استقلال مالی برای این خانواده ها امنیت وآرامش را به آنان هدیه می دهد.
وی بیان کرد: باید روحیه توانمندی و مفید بودن را در وجود مدد جویان بهزیستی احیا شود تا آنان بدانند که می توانند در توسعه و آبادانی کشور سهیم باشند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سازمان بهزیستی با نگاهی ویژه به پیشگیری از معلولیت، اعتیاد، اختلالات روانی و ناهنجاری های اجتماعی طیف گسترده ای از وظایف را برعهده دارد.
دکتر بهروز رفیعی افزود: گستره فعالیت های این سازمان بخش وسیعی از کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی جامعه را در برمی گیرد و ارتقای ارتباط سازمان بهزیستی با سازمان های غیردولتی یکی از برنامه های اصلی این سازمان برای ارائه خدمات بیشتر به مددجویان و معلولان بود.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه واسط میان دولت و مردم و تسهیل کننده بسیاری از امور هستند که از توان دولت خارج است و بهزیستی به توان تخصصی و اجرایی این بخش از اجتماع نیازمند است.

*** نیروی کار توانمند عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی کار توانمند، دلسوز و با انگیزه سرمایه اصلی کشور و عامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.
سید مهدی مقدسی در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: کارگران زبده و کارآزموده،محوریت امور در زنجیره تولید را به دست دارند و هرقدر تعهد و ورزیدگی بیشتری داشته باشند، کیفیت در خدمات و حاکمیت خلاقیت و نشاط در وظایف محوله ارتقا می یابد و این مهم اساس و روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
وی بیان کرد: آموزش اثر گذار نیاز اساسی کشور است و این مهم باید از سنین پایین تا سطح تخصصی از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در دستور کار قرار گیرد.
مقدسی در دیدار با مسئولان سازمان مدیرین و برنامه ریزی استان مرکزی نیز بر لزوم تشکیل ستادی از خبرگان و کارشناسان در مسئله یابی اساسی و طرح نیازهای استان برای سفر کاروان تدبیر و امید تاکید کرد و گفت: باید بیشترین بهره از این سفر عاید استان شود و با اتمام سفر پشیمانی سودی ندارد.
وی افزود: هدف مسئولان استان از سفر دولت تنها جذب اعتبار نباید باشد بلکه جذب و کسب امتیازها و مجوزهای ویژه در بخش های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.
علی اکبر کریمی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی در ده سال گذشته سهم ۲۲ درصدی در درآمدزایی برای کشور داشته اما رشد یک و نیم برابری را در اعتبارات تجربه کرده که این مصداق بی عدالتی است.
وی افزود: استان مرکزی با توجه به جایگاهی که در تولید و درامد سرانه ناخالص ملی دارد باید از درصد مناسب اعتبار و شتاب گرفتن در اهنگ توسعه برخوردار شود.
مجمع نمایندگان استان مرکزی در دو روز اخیر با حضور در اراک به صورت دسته جمعی در ادارات و دستگاه های اجرایی حضور پیدا کرده و در نشست های تخصصی مسائل و مشکلات هر کدام را بررسی کرده اند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.