آیت الله دری نجف آبادی: احیای کارکردهای مساجد سبب تقویت باورهای دینی و کاهش آسیبهای اجتماعی می‌‌شود

نماینده ولی فقیه در اراک گفت:‌ احیای کارکردهای واقعی مساجد سبب شکوفایی جامعه اسلامی، تغییر سبک زندگی، تقویت باورهای دینی و کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به مناسبت روز جهانی مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: مساجد در ایران اسلامی به عنوان سنگرهای دینی سبب شده اند تا بسیاری از نقشه های شوم و هجمه های فرهنگی دشمنان نقش بر آب شود.

مسجد نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مساجد سنگر اسلام هستند، خاطرنشان کرد: مساجد می توانند از یک سو مشکلات مردم را به گوش مسؤولان رسانده و از سوی دیگر برنامه های دولت را به عموم مردم تفهیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسجد همواره مشعل هدایت، نشانه توجه به ارزشهای والای انسانی و نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی است، اظهار داشت: مسؤولان کانونهای فرهنگی، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد باید با برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی در راستای جذب جوانان در مساجد گام بردارند.

تربیت انسانهای دیندار و با کمالات اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه شهرستانها نیز باید مساجد را به کانونهای سازنده ای برای تربیت انسانهای دیندار و با کمالات اسلامی و عقیدتی تبدیل کنند، افزود: اعضای هیأت امنا در مساجد باید با بیان شیوا و محبت آمیز در مسیر جذب عموم مردم به مساجد گام بردارند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسجد کانون زایش انقلاب اسلامی و پایگاهی فعال و اثرگذار است که تحولات و جریانهای انقلاب و راهبری مسائل روز از آن نشأت می گیرد، گفت: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات دین اسلام است و امروز نیز باید به عنوان بستر همگرایی دینی و فرهنگی و تبادل افکار و آراء بهترین بهره از آن برده شود.

تغییر سبک زندگی و تقویت باورهای دینی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه احیای کارکردهای واقعی مساجد سبب شکوفایی جامعه اسلامی و تغییر سبک زندگی و تقویت باورهای دینی و کاهش آسیبهای اجتماعی می شود، گفت: این امر میسر نیست مگر اینکه مساجد از یک نظام جامع کارآمد و منسجم با برنامه ریزی به تربیت نیروهای انقلابی و ولایی و بسیجی بپردازند.

شایان ذکر است، ۳۱ مرداد سالروز بمباران مسجد الاقصی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال ۱۳۴۷ به عنوان روز مساجد نامگذاری شده است.

یادآور می شود، بیش از ۳۰۰ مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که در همه آن ها نمازهای جماعت در تمامی اوقات شرعی اذان اقامه می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.