رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی: زیرساخت های ارتباطی مرکزی مناسب یک استان صنعتی و دانشجویی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: زیرساخت های ارتباطی در استان مرکزی ضعیف بوده و مناسب یک استان صنعتی و دانشجویی نیست.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسینی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اراک برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به پیشینه استان مرکزی در زمینه مسائل فرهنگی و اقتصادی، شایسته نیست که این استان با مشکلات فعلی روبرو باشد.

وی افزود: استان مرکزی از پتانسیل و ظرفیت های بسیاری برخوردار است ولی در حال حاضر با وجود تمام تحولاتی که در آن ایجاد شده، هنوز شرایط استان های در حال توسعه را دارد و نرخ بیکاری با توجه به صنعتی بودن این استان بالا است.

حسینی بیان کرد: در سفر آتی رئیس جمهور به استان، انتظار داریم رئیس جمهور و هیات دولت نسبت به برخی از مشکلات استان مرکزی توجه ویژه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی همچنین در این نشست از اینکه هیات دولت، استان مرکزی را به عنوان آخرین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور در نظر گرفته، گله کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در حوزه فناوری ارتباطات، استان مرکزی در بخش های مختلف، شرایط خوبی ندارد و امیدواریم به این مساله توجه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی وضعیت زیرساخت های فضای مجازی و اینترنت را در استان نامناسب قلمداد و بیان کرد: در استان مرکزی که یک استان دانشجویی و صنعتی است زیرساخت های ارتباطات آنطور که باید ساماندهی نشده است.

وی با اشاره به برخی دیگر از مشکلات استان افزود: معضلات جاده ای و مواصلاتی استان مرکزی و آلودگی شهرهای اراک و شازند به سبب فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی که سود آن را کشور می برد اما آلودگی آن گریبانگیر این دو شهر بوده نیز از دیگر مشکلات بزرگ استان است.

حسینی یادآور شد: در زمینه بهداشت و درمان که بسیاری از بیماری ها در استان ناشی از همان آلودگی است با وجود آن که اقداماتی انجام شده اما کمبود وجود دارد که بایستی به آن توجه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به ظرفیت ها و فعالیت های بخش کشاورزی در استان مرکزی عنوان کرد: متاسفانه هنوز بابت گندم های فروخته شده سال جاری توسط کشاورزان، وجهی پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: بحران آب نیز در استان مرکزی سبب بروز مشکل شده و با توجه به افت سطح منابع آب زیرزمینی روستاهای استان با مشکل آب روبرو هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مورد ایجاد قطار سریع السیر تهران-ساوه-اراک و خمین-گلپایگان، ابراز امیدواری کرد در سفر آتی رئیس جمهور و هیات دولت به این مساله توجه شود.

حسینی یادآور شد: ردیف بودجه راه آهن خمین به گلپایگان تایید شده ولی عملیات آن هنوز آغاز نشده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.