اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۰ در مساجد استان مرکزی

مسؤول کانونهای فرهنگی مساجد استان مرکزی با بیان اینکه طرح قرآنی ۱۴۵۰ امسال در ۵۰ کانون فرهنگی هنری مسجد استان مرکزی با محوریت سوره مبارکه حدید برگزار می‌شود، گفت: این طرح شامل روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ سوره حدید است که یکی از طرحهای ارزشمند قرآنی بوده و با مشارکت دستگاه‌های قرآنی کشور در سطح مساجد اجرایی می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه طرح قرآنی ۱۴۵۰ امسال در ۵۰ کانون فرهنگی هنری مسجد استان مرکزی با محوریت سوره مبارکه حدید برگزار می‌شود، گفت: این طرح شامل روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ سوره حدید بوده و یکی از طرح‌های ارزشمند قرآنی است که با مشارکت دستگاه‌های قرآنی کشور در سطح مساجد اجرایی می‌شود.

تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: این طرح با هدف تشویق و ترغیب عموم علاقه مندان جهت پرداختن به امر حفظ آیات قرآن کریم، به عنوان یک ارزش اسلامی، ترویج «باورها» و «رفتارها» جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی جهت دستیابی به مطالبات مقام معظم رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم برگزار می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه مباحث این طرح در ۱۶ جلسه حضوری و در ۳۲ ساعت آموزش داده می‌شود که ۱۴ جلسه شامل محتوای آموزشی و یک جلسه مرور درس‌ها و یک جلسه آزمون سراسری طرح است، اظهار داشت: این طرح در سطح دوهزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور اجرا می‌شود که سهم استان مرکزی در اجرای این طرح ۵۰ پایگاه کانون فرهنگی هنری مسجد است.

اعزام فعالان کانونهای مساجد مرکزی به طرح اندیشه های آسمانی

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه از اعزام فعالان کانونهای مساجد مرکزی به اندیشه های آسمانی خبر داد و بیان داشت: ۴۵ نفر از برادران فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد مرکزی شامل رابطان و مسؤولان کانونهای جدید تاسیس یا جدیدالانتصاب امروز(یکم شهریور) در قالب یک دستگاه اتوبوس از اراک به طرح سراسری اندیشه های آسمانی در دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس اعزام می شوند.

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطر نشان کرد: تعریف جهاد، روحیه جهادی، شاخصه های مدیر جهادی، نسبت مدیر جهادی با مفهوم انقلابی گری و مسؤولیت، روحیه جهادی در سنگر مساجد، نمونه و الگوهای مدیران جهادی و اقدامات جهادی، اولویت های نظام، آسیبهای اجتماعی و نحوه پرداختن به آن از منظر مدیر جهادی از جمله سرفصلها و محورهای محتوایی در نهمین دوره اندیشه های آسمانی است.

تمدن‌سازی و مؤلفه‌های مسجد تراز اسلامی

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه جبهه‌شناسی، تمدن‌سازی و مؤلفه‌های مسجد تراز اسلامی، حرکت، جهاد و انقلابی‌بودن، بایدها و الزامات فعالیت فرهنگی، معرفی الگوها و کادر‌سازی از جمله راهبردها و محورهای این همایش فرهنگی آموزشی است، افزود: کارگروه و گروه‌های مشورتی با برنامه‌های متنوع آشنایی با الگوها، فرصت مطالعاتی، حلقه‌های مباحثاتی، همایش‌ها با موضوعات مذکور، فضا سازی و استفاده از زبان هنر در طراحی فضا برای انتقال مفاهیم از جمله برنامه های این اردو و همایش است.

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطر نشان کرد: در نهمین دوره اندیشه های آسمانی اضلاع گوناگون روحیه جهادی ترسیم شده و عباراتی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری به مخاطبان عرضه خواهد شد و مخاطبان نیز فضای بصری جذابی را در تبیین این مفاهیم تجربه می کنند.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه افزود: همچنین (۱۶شهریور) ۲۰ نفر از خواهران فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد مرکزی و رابطان منطقه ای با هدف کادرسازی برای کانونها با نگاه تربیت تشکیلاتی مبتنی بر مبانی دینی به مدت چهار روز با حضور در دوره اندیشه های آسمانی از جلسات آموزشی و استادان مجرب آن بهره مند می شوند.

شایان ذکر است، نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی از امروز اول شهریور جاری در مشهد مقدس برگزار می شود و دو هزار نفر از مدیران کانونهای جدید التاسیس یا جدیدالانتصاب در چهار گروه شامل سه گروه از برادران و یک گروه از خواهران شرکت خواهند کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.