علی اکبر کریمی: مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک نیازمند به‌روز رسانی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: با توجه به اینکه حدود یک دهه از مطالعات اولیه و تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک می گذرد، به روز رسانی مطالعات این طرح ضروری است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست روز دوشنبه مجمع نمایندگان استان مرکزی با معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، اظهار داشت: حدود ده سال از تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک می گذرد و در حال حاضر هنوز در مصوبه های ده سال قبل مانده ایم در حالی که مطالعات این طرح با گذشت ده سال، هم اکنون نیازمند به روز رسانی است.

وی افزود: در رابطه با مدیریت و رفع آلودگی هوای اراک اعتبارات حوزه محیط زیست استان و همچنین بودجه مربوط به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک همواره ناکافی بوده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ سال است که موضوع هفت شهر آلوده کشور مطرح شده و در شهرهایی که آن زمان کلانشهر بودند مساله زیرساخت های حمل و نقل عمومی و… فراهم شد اما اراک از آن بی نصیب ماند و تاکنون فقط نام آلودگی را به خود همراه داشته است.

وی تاکید کرد: از سازمان محیط زیست کشور انتظار داریم همکاری بیشتری در حل مساله آلودگی هوای اراک داشته باشد.

کریمی خاطرنشان ساخت: یکی از بزرگترین منابع آلودگی اراک صنایع پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه شازند هستند که طی مطالعات صورت گرفته، ایجاد آلایندگی آنها برای شهر اراک، اثبات شده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از صنایع حاشیه شهر اراک که آلایندگی آن عیان و آشکار است، با هزینه میلیاردها تومان در مراجع قضایی طرح دعوا کرده و با معرفی خود به عنوان صنعت سبز، اعلام کرده که آلاینده نیست.

وی تاکید کرد: این مساله باید بررسی و آلایندگی ها اثبات شود تا هر صنعتی خود را صنعت سبز و غیرآلاینده معرفی نکند و اگر چه این اقدامات باید با رویکرد حفظ صنعت و اشتغال باشد، اما دغدغه های مردم در رابطه با آلودگی هوا و سلامتشان نیز باید رفع شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از ضرورت ها ایجاد پژوهشگاه ملی پایش آلودگی هوا در کشور است و استان مرکزی با توجه به آلودگی، می تواند بستر مناسبی برای راه اندازی این پژوهشگاه ملی آلودگی هوا باشد.

کریمی افزود: خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه تنوع زیستی استان مرکزی هستیم که در صورت راه اندازی، مکان مناسبی برای تحقیق و اطلاع از تنوع زیستی استان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.