رفع تصرف ۶۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان اراک از دست متجاوزان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۶۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان اراک در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی از دست متجاوزان خارج شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، منصور بهزادنیا افزود: ارزش این این اراضی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در راستای اجرای احکام قضایی و حفظ و حراست از اراضی ملی از دست متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شده است.
وی ادامه داد: این تصرف به صورت شخم و شیار در اراضی ملی پلاک ۴۰ بخش ۷ موسوم به آل خلیل این شهرستان صورت گرفته بود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی همچنین ایجاد ۶ کیلومتر کمربند حفاظتی در این منطقه جهت مشخص بودن مرز بین اراضی ملی از مستثنیات در دستور کار قرار گرفت.
بهزادنیا بیان کرد: طبق قانون و تبصره یک ماده ۵۵ رفع تجاوز از اراضی ملی به عهده ماموران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده است و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان برخورد و هر بنای و تصرف غیرمجاز را از دست متجاوزان خارج می‌کنند.
وی ابراز داشت: از مردم درخواست داریم برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تخریب، تجاوز، شخم، تخریب، آتش‌سوزی و حضور گله‌های دام غیرمجاز را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ در سطح استان مرکزی برای پیگیری به بازرسان این اداره کل اطلاع‌رسانی کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.