آیت الله دری نجف آبادی: نقد منصفانه و پیگیری مطالبات مردم سرلوحه امور خبرنگاران قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نقد منصفانه، پیگیری مطالبات مردم و ارایه راهکارهای کارشناسی سرلوحه امور خبرنگاران قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد، روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقد منصفانه و تعامل سازنده خبرنگاران با مدیران و مسئولان اجرایی نقش مهمی در پیشرفت و تعالی جامعه و پیگیری مطالبات مردم دارد.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید با سلاح علم، دانش و منطق در دستگاه های دولتی و خصوصی ورود پیدا کرده و بدون حب و بغض عملکرد آن دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت مشاهده ضعف و کم کاری با نقد منصفانه، مدیران را آگاه کنند.
نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی اظهار کرد: خبرنگاران باید واقعیات جامعه و عملکرد مدیران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را آنچنان که هست به مردم انتقال دهند و نباید با انتشار اخبار دلسرد کننده مردم را گمراه کند.
وی اظهار کرد: خبرنگاران باید بر اساس مواضع جمهوری اسلامی حرکت کنند و از انتشار اخباری که تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد خودداری کرده و در راستای ایجاد آرامشِ جامعه گام بردارند.
امام جمعه اراک بیان کرد: رسانه ها سفیران دانایی و تریبون عقاید و دیدگاه های مختلف هستند و باید در این راستا به نشاط اجتماعی و رشد و تعالی جامعه کمک کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون دشمنان با انتشار اخبار و برنامه های مختلف از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی پایه های انقلاب فرهنگی و عقیدتی اسلامی را نشانه رفته اند، بنابراین خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با انتشار گزارش های تحلیلی و اخبار مستند، اقشار مختلف به خصوص جوانان را از توطئه های آنها آگاه سازند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: احترام به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و تشریح و تبیین آنها برای اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان، صیانت از منافع ملی و حفظ وفاق اجتماعی از دیگر رسالت های خبرنگاران به شمار می روند که باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.
محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف بود که در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی به دست گروه تکفیری طالبان، در مزارشریف به درجه رفیع شهادت نایل آمد و این روز به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.