بهره‌مندی ۱۵۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد استان مرکزی از بهره‌مندی یک‌هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه از حمایت‌های این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مجید مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال دارای مشکل سوءتغذیه از حمایت‌های کمیته امداد استان بهره‌مند هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون برای این منظور ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از کودکان نیازمند و دارای سوءتغذیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت رفاه انجام می‌شود، تصریح کرد: این کودکان از فرزندان مددجو و غیرمددجو بوده و از طریق مراکز بهداشتی استان به کمیته امداد معرفی شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد استان مرکزی افزود: سرانه کمک به هر یک از این کودکان که در قالب بن کارت بوده از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴۸ هزار ریال بوده است.

وی از اجرای طرح‌های بهداشتی مددجویان زیرپوشش خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات درآمدی کمیته امداد بابت احداث و یا بهسازی سرویس‌های بهداشتی روستایی با سرانه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.