تعطیلی ۷ شهربازی در اراک به سبب نداشتن استاندارد

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: به سبب عدم دریافت تائیدیه‌های ایمنی استاندارد ۷ شهربازی در اراک پلمب شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، ساحل سها با اشاره به پلمب هفت شهربازی در اراک اظهار داشت: کارشناسان این اداره با اطلاع‌رسانی و با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و همیاری دادستانی با مراجعه به پارک‌های بازی اراک ۱۹ وسیله بازی مشتمل بر ۷ سازه بادی (قصر بادی)، ۴ ترامپولین، یک قطار بازی کودک، ۲ استخر توپ و یک استخر آب را به سبب غیر استاندارد بودن و عدم ارائه مستندات بازرسی پلمب کرده و از فعالیت ۴ سازه سنگین فاقد مجوزهای بازرسی در شهربازی‌ها ممانعت به عمل آوردند.

وی افزود: این اقدام در راستای استانداردسازی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها مطابق بازرسی‌های ادواری امسال انجام و این وسایل بازی تا دریافت گواهینامه اطمینان از صحت مصرف بازرسی به صورت موقت پلمب شد تا اقدامات ایمنی لازم توسط بهره‌بردار مربوط انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: بهره‌‌برداران و مالکان شهربازی‌ها لازم است پیش از بهره‌برداری از وسایل خود نسبت به رفع نواقص موجود در مراکز تفریحی و اخذ مجوز بهره‌برداری از این اداره کل، اقدامات لازم را به عمل آورند.

سها بیان داشت: همچنین باید در زمان پایان مهلت اعتبار این مجوزها نسبت به تمدید آن اقدام کنند چرا که عدم رعایت قوانین موجود به منظور حفظ ایمنی مصرف، ممانعت از فعالیت بهره‌بردار را به دنبال دارد.

وی افزود: یک نقص کوچک در دستگاه‌‌ها و وسایل تفریحی و بازی پتانسیل ایجاد خطر و حادثه‌آفرینی برای مصرف‌کننده به ویژه خردسالان و کودکان را به دنبال دارد و بنابراین تخطی‌از قوانین ایمنی استاندارد جاری توسط بهره‌برداران قابل چشم‌پوشی نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.