ریزگردها برای ششمین روز متوالی در اراک ماندگار شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک روز پنجشنبه در شرایط ناسالم است و برای ششمین روز متوالی غلظت ذرات معلق در هوای این کلانشهر فراتر از حد مجاز است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک صبح روز پنجشنبه ۴۱ میکروگرم بر متر مکعب و میانگین غلظت ۲۴ ساعت این آلاینده ۵۷ میکروگرم بر متر مکعب بود که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.
وی بیان کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش غلظت ذرات کمتر از دو ونیم میکرون ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و اگر در مدت طولانی استنشاق شوند موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد.
ابراهیمی کارنامی، از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان خواست، در این روزها از تردد غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ روز ناسالم و سال گذشته ۳۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
اراک تاکنون دو برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.