تذکر نماینده اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به سه وزیر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در صحن علنی خانه ملت به سه وزیر اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، سید مهدی مقدسی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی تسریع در تعیین تکلیف سهامداران شرکت مادر تخصصی هپکو اراک که بزرگترین سازنده ماشین آلات راهسازی کشور محسوب می شود را خواستار شد و گفت: این بلاتکلیفی آسیب جدی به این واحد تولیدی رسانده و نیاز است که هر چه سریعتر در خصوص قطعیت شرایط سهامداری تصمیم سازی شود.
وی همچنین خطاب به وزیر راه و شهر سازی افزود: نیاز است که در قرارداد نحوه خرید واگن های باری و مسافری از روسیه و چین تجدید نظر شود و در راستای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت های شرکت مادر تخصصی واگن پارس اراک که از سازنده های قدر خودروهای ریلی و تعمیرات اساسی است، حمایت و استفاده شود.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم تعیین تکلیف سریع وضعیت قراردادهای موقت کار که دغدغه هزاران کارگر است، تذکر داد.
مقدسی خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر هیات دولت به استان مرکزی و شرایط نامطلوب آلاینده های هوای اراک و معضلات زیست محیطی، سفر خانم ابتکار به استان مرکزی قبل از سفر دولت با هدف نهایی کردن مصوبات کاربردی در کاهش آلودگی و ساماندهی زیست محیطی منطقه ضروریست.
وی همچنین از دولت خواست در اجرای قانون بیمه اجتماعی کشاورزان و رفع ابهام از منابع تامین مالی آن تسریع کند.
کلانشهر اراک با بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت قطب مهم صنعتی است که به لحاظ وضعیت زیست محیطی جزء هشت شهر آلوده کشور شناخته شده است.
حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دو کرسی نمایندگی دارد که سید مهدی مقدسی و علی اکبر کریمی دو نماینده دهمین دوره خانه ملت از این خطه هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.