تاکید حقیقی بر حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در بین مردم و مسؤولان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید در دستور کار همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهدی حقیقی صبح امروز در دیدار با فرماندار دلیجان اظهار کرد: امروز دشمنان به طور جدی دنبال این هستند که فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را از بین ببرند و برای دستیابی به این هدف خود از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند لذا می‌طلبد هوشیارانه در برابر این توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی که از سرمایه‌های ارزشمند و غیرقابل کسب است باید در تمامی برنامه‌ها و عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش دشمنان برای از بین بردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است و حفظ این فرهنگ باید در دستور کار همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از اقداماتی که دشمنان با استفاده از آن به دنبال گرفتن فرهنگ ایرانی‌ها هستند، ترویج بد‌حجابی در جامعه است و باید در مسئله عفاف و حجاب آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی شود تا تنگناهای موجود را بهتر بشناسیم.

حقیقی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از مشارکت مردم در موضوع حجاب و عفاف گفت: استفاده از مشارکت مردمی در امور فرهنگی نقش بسیار ارزشمند‌تری در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، مردم باید خود امور فرهنگی را در دست گرفته و با مشارکت کارها را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی، کار سخت و دیر بازده‌ای است، تصریح کرد: فعالیت در حوزه فرهنگ به برنامه‌ریزی مناسب نیاز دارد و باید با برنامه‌ریزی کارها را به پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خواستار تلاش مدیران شهرستان دلیجان در حفظ فرهنگ عمومی منطقه، شناساندن آداب و رسوم و آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی شد و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید تعامل را در دستور کار قرار داده و براساس آن امور را به پیش ببرند.

فرماندار دلیجان نیز گفت: فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی ارزنده‌ای در استان صورت گرفته که این مهم بازتاب خوبی از مسائل فرهنگی شهرستان‌ها است.

هادی‌ فدایی افزود: با فرهنگ‌سازی مناسب و حمایت مسؤولان می‌توان آسیب‌ها را کاهش داد و از بروز این آسیب‌ها در جامعه جلوگیری کرد.

وی در ادامه خواستار تزریق اعتبارات لازم به منظور تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دلیجان، کمک به هنرمندان، استانداردسازی مجتمع فرهنگی غدیر و حمایت از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری توسط هنرمندان شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.