وعده پیگیری مطالبات واحدهای صنعتی استان‌ مرکزی از دولت

استاندار مرکزی گفت: مطالبات واحدهای صنعتی استان مرکزی از دولت مورد پیگیری قرار می گیرد تا این مطالبات به هر طریق ممکن هر چه سریعتر پرداخت شده و بخشی از مشکلات صنایع استان رفع شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی دوشنبه شب در آئین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان مرکزی در اراک اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی استقرار پیدا کرد که وضعیت مالی مناسبی بر کشور حاکم نبود و به هم ریختگی در حوزه اقتصاد به چشم می خورد.

وی افزود: ترویج فرهنگ افزایش مطالبات بدون توجه به میزان امکانات دولت و برخی مسائل دیگر دست به دست هم دادند و شرایط را برای دولت بسیار دشوارتر کردند.

استاندار مرکزی بیان داشت: فقدان برخی از سرمایه گذاری ها سبب رکود در صنعت و تولید کشور شده و مشکلاتی که امروز واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند ناشی از همین مسائل است.

زمانی قمی افزود: طی دو سال گذشته تمامی ارکان کشور بر اصلی ترین مشکل یعنی مسئله جان بخشیدن به اقتصاد توافق کردند و همراهی مردم با دولت نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بود.

وی گفت: دستاورد دیگر به نتیجه رسیدن گفت و گوهای تیم مذاکره کننده کشور بود و برجام تنگناها را در مسیر سرمایه گذاری و رونق تولید و اقتصاد رفع کرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را در دوران پسابرجام به کار گیریم تا بتوانیم رونق دوباره را به واحدهای صنعتی کشور و استانمان برگردانیم.

وی افزود: سرمایه گذاری های بخش خصوصی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و زمینه ای را فراهم کنیم تا این سرمایه گذاری ها در استان افزایش یابد.

زمانی قمی ادامه داد: سال گذشته مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی احصا و جمع آوری شد تا برای این مسائل تصمیم گیری و اقدام شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دستگاه های خدمات دهنده به واحدهای صنعتی در استان تحت هیچ شرایطی نباید خدمات خود را به این واحدها قطع کنند و مسئله بدهی دولت به واحدهای صنعتی نیز باید چاره اندیشی و حل شود.

زمانی قمی افزود: امور مالیاتی و تامین اجتماعی نیز باید مساعدت ویژه ای در این زمینه داشته باشند و در کنار واحدهای صنعتی قرار گیرند تا این واحدها بیش از پیش دچار مشکل نشوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.