کریمی: سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی برای تقویت وحدت‌ اثر‌گذارتر از عرصه نظامی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی و فکری برای تقویت مبانی وحدت‌زا به مراتب ارزان‌تر و اثر‌گذارتر از تلاش‌هایی است که بخواهیم در عرصه دفاعی و نظامی داشته باشیم.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: وحدت یکی از کلیدواژه‌های مهم و اساسی است که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بود و مقام معظم رهبری نیز در این سال‌ها عنایت ویژه‌ای به حفظ وحدت میان مردم و امت اسلامی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌های اساسی اعتقادی و ارکان حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید ویژه بر مقوله وحدت است که هم در بین اقوام و مذاهب داخل کشور و هم در جهان و ممالک اسلامی مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متأسفانه امروز شاهدیم که تلاش‌های بسیار گسترده‌ای برای خدشه‌دار کردن این وحدت در جهان در حال انجام است و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی برای ضربه زدن به این وحدت و ایجاد انحراف اعتقادی و همین‌طور تجزیه ممالک اسلامی در حال انجام است،

کریمی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های موجود کشور عربستان در این چند سال اخیر بیش از ۱۷ یا ۱۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و به جریان‌ها تکفیری و گروه‌های تروریستی کمک کرده است که همه این‌ها در راستای ضربه زدن به مقوله وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این سرمایه‌گذاری‌های گسترده که دشمنان برای نابودی وحدت مسلمانان دارند، قطعاً ما هم باید سرمایه‌گذاری‌های شایسته‌ای به طور متقابل داشته باشیم، بی‌شک سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی و فکری برای تقویت مبانی وحدت‌زا به مراتب ارزان‌تر از تلاش‌هایی است که بخواهیم در عرصه دفاعی و نظامی داشته باشیم.

کریمی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای پرداختن به مسائلی که در حوزه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی وجود دارد، خبر داد و گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم برای تقویت هرچه بیشتر موضوع وحدت به خوبی بهره‌ برده و رسالت خود را در عرصه ایجاد وحدت و تقویت آن و توسعه وحدت در بین مذاهب اسلامی به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه نمایندگان اهل سنت در مجلس به خوبی همکاری دارند و یک برادری و اخوت خوبی بین آنان و سایر نمایندگان برقرار است که امیدواریم این روحیه در سایر ممالک اسلامی هم توسعه پیدا کند و ان‌شاءلله بتوانیم از ظرفیت‌های کارشناسی و علمی و مدیریت فکری که در موضوع وحدت مد نظر است به خوبی استفاده کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.