“دهکده کتاب” اراک، رتبه دوم طرح «تابستانه کتاب» در کشور

کتابفروشی «دهکده کتاب» شهرستان اراک تاکنون جایگاه دوم پرفروش ترین کتاب فروشی بر اساس خریدار را از بین ۵۸۸ کتابفروشی عضو این طرح را در کشور از آن خود کرده است.

tabestaneh-ketabاختصاصی اخبار روزانه استان مرکزی: استان مرکزی تاکنون با ۹ کتابفروشی فعال خود در طرح تابستانه کتاب مشارکت داشته است که کتابفروشی های «ابوریحان»، «دانشجو»، «دهکده کتاب»، «زندگی بهشت»، «کتاب آیه»، «پاتوق کتاب اراک»، گزینه درست(گاج)»، «شهرکتاب» و «بانک کتاب» از جمله کتابفروشی های استان مرکزی در طرح«تابستانه کتاب» هستند.
تابستانه کتاب، امید را در دل کتابفروشی ها زنده می کند
مهدی قاسمی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد استان مرکزی با ابراز خوشحالی از جایگاه این استان در طرح«تابستانه کتاب» گفت: موفقیت کتابفروشی های استان مرکزی در این طرح جرقه امید را در دل کتابفروشی های دیگر زنده می کند و آنها را برای مشارکت در طرح های بعدی ترغیب می کند.
قاسمی عنوان کرد: کتابفروشی ها جزء بخش خصوصی هستند و نیاز به حمایت دارند. بنابراین با طرح تابستانه کتاب فرهیختگان و علاقمندان به کتاب را به سمت کتابخوانی سوق می دهد. این طرح به رونق اقتصادی در کتابفروشی ها منتهی می شود.
۹۰ درصد مردم از طرح «تابستانه کتاب» با خبر هستند
وحید غفاری اصفهان، مدیر کتابفروشی «دهکده کتاب» در شهرستان اراک به استقابل قابل توجه مردم از طرح«تابستانه کتاب» اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه تنها پنج روز از آغاز این طرح گذشته است اما ما شاهد استقبال خوبی از طرف مردم در فروشگاه خود بوده ایم.
غفاری عنوان کرد: ۹۰ درصد کسانی که به کتابفروشی ما مراجعه می کنند از طرح «تابستانه کتاب» با خبر هستند و مابقی ۱۰ درصد از طرف ما اطلاع رسانی می شوند و مشتاق استفاده از طرح« تابستانه کتاب» می شوند. شاید از بین ۱۰۰ نفر تنها یک نفر خواستار استفاده از این طرح نباشد.
وی با بیان اینکه طرح «تابستانه کتاب» از جذابیت خاصی برخوردار است، گفت: بخش قابل توجهی از مردم اراک کتاب های مورد نیاز خود را از نمایشگاه های کتاب می خرند. اما با این طرح در زمان، هزینه و انرژی آنها صرفه جویی می شود و می توانند کتاب های خود را بدون مشکلی از کتابفروشی های شهر خود تهیه کنند.
غفاری بیان کرد: شرکت و کارخانه های فروانی در استان مرکزی مشغول فعالیت هستند که برای رونق بیشتر طرح «تابستانه کتاب» می توانیم آنها را نیز درگیر این طرح کنیم.
استمرار طرح های حمایتی از کتابفروش ها
بهزاد دارابی جاپلق، مدیر کتابفروشی « پاتوق کتاب اراک» با بیان اینکه مردم با کتابفروشی ما در طرح«عیدانه کتاب» آشنا شدند، گفت: ما در کتابفروشی خود ۹ هزار عنوان کتاب در بخش های مختلف داریم و با شروع«تابستانه کتاب» سعی کردیم تعداد کتاب های خود را افزایش دهیم تا نیاز مخاطبان خود را رفع کنیم.
دارابی درباره شیوه اطلاع رسانی طرح«تابسانه کتاب» توضیح داد و گفت: برای اطلاع رسانی به تمام مخاطبان خود پیامک دادیم تا از شروع طرح مطلع شوند. در سطح شهر و بیرون از کتابفروشی بنرهایی نصب کردیم تا مردم از اجرای این طرح با خبر شوند.
وی ادامه داد: برای استقبال بیشتر مردم از طرح«تابستانه کتاب» علاوه بر تخفیفی که در این طرح در نظر گرفته شده بود ما نیز تعدادی از کتاب های خود را با تخفیف بیشتری عرضه می کنیم.
دارابی به مشکلات طرح«تابستانه کتاب» اشاره کرد و گفت: در این طرح کسانی که تقاضای خرید کتاب به صورت عمده را دارند نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند. همچنین، بارکد تعدادی از کتاب در سایت خانه کتاب ثبت نشده است که این امر برای ما مشکلاتی را ایجاد می کند.
مدیر کتابفروشی « پاتوق کتاب اراک» در پایان گفت: استمرار طرح های حمایتی از کتابفروشی ها که برای اولین بار صورت گرفته است، به نهادینه شدن این طرح ها در سطح کشور منجر می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.