جانباز: هنر اسلامی سبب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با بیان اینکه هنر اسلامی سبب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود، گفت: هنرمندان می توانند با آثار پسندیده خود فرهنگ اسلامی و دینی را به جوانان انتقال دهند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی جانباز مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی پنج شنبه شب در مراسم اختامیه جشنواره عکس که به همت بسیج هنرمندان شهرستان اراک در مجتمع فرهنگی آیه این شهر برگزار شد، بیان کرد: هنر در زندگی انسان ها سبب پیشرفت، کمال و تعالی در اتنسان ها می شود.

هنر در جامعه اسلامی نماد فرهنگ و مظهر تمدن

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با بیان اینکه هنر در جامعه اسلامی نماد فرهنگ و مظهرتمدن آن جامعه محسوب می شود، خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنرمندان باید مفاهیم ارزشی و فرهنگ فاخر دینی را در راس امور خود قرار دهند.

جانباز با بیان اینکه دشمن با رواج هنرهای غربی در کشور می خواهد در مسیر محقق شدن تهاجم فرهنگی پیش رود، گفت: امروز دشمنان و بدخواهان سعی دارند تا با نفوذ در فرهنگ ریشه های اعتقادی و ملی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

رابطه هنر انقلاب وهنراسلامی و دینی

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با بیان اینکه هنر اسلامی سبب خنثی سازی توطئه های دشمن می شود، گفت: هنرمندان می توانند با آثار پسندیده خود فرهنگ اسلامی و دینی را به جوانان انتقال دهند.

جانباز با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهااست» خاطر نشان کرد: هنر انقلاب و هنراسلامی و دینی رابطه نزدیکی بایکدیگر دارند.

هنردینی و اسلامی سبب به وجودآمدن هنر انقلابی می شود

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی با تاکید بر اینکه هنردینی واسلامی هنر حقیقت است، خاطر نشان کرد: هنر دینی و اسلامی سبب به وجود آمدن هنر انقلابی می شود و این مهم یک ارزش بزرگ است.

جانباز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برخواسته از آرمانهای دینی و اندیشه های اسلامی است، افزود: بر این اساس می توان گفت هنردینی و حقیقی همان هنرانقلاب است.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان در انتقال مناسب آثار و مفاهیم به نسل‌های جوان هوشیار باشند، خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی هنرمندان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی جامعه برعهده دارند.

شایان ذکر است در پایان مراسم از عکاسان برگزیده تجلیل و همچنین از آرش صحرانورد به عنوان مسؤول برگزاری جشنواره عکس تقدیر به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.