نماینده اراک: توسعه اقتصادی و اشتغال اولویت اول مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی وایجاد اشتغال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت اول مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سید مهدی مقدسی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط برجام و بازگشایی رونق و مراودات اقتصادی، استفاده از این فرصت در راستای ایجاد اشتغال و ارتقاء معشیت مردم در دستور کار مجلس دهم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومی نشان از نگرانی های معظم له از شرایط اقتصادی کشور دارد که رفع این نگرانی ها نیازمند توجه بیش از پیش به داشته های کشور و درونزایی اقتصادی است که این مهم تنها با تدابیر حکیمانه از سوی دولت و مجلس محقق می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه نمایندگان مردم در بهارستان نسبت به اقتصاد و ایجاد اشتغال برای ارتقاء شرایط معیشتی مردم، اتفاق نظر دارند و در این راستا ضمن مطالعه لوایح جدید در صورت لزوم به اصلاح قوانین نیز می پردازند.
وی بیان کرد: لوایح متعددی از سوی دولت به مجلس نهم ارائه شده که بخش عظیمی از آنها در حوزه معیشتی مردم و توسعه اقتصادی کشور است که رسیدگی به این لوایح در اولویت قرار می گیرد.
مقدسی بیان کرد: جامعه امروز عرصه خدمتگذاری با رویکرد همدلی و وحدت است بنابراین حل مشکلات معیشتی مردم تنها در سایه ایجاد تعامل بین مجلس و دولت محقق می شود.
وی احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی را نیز یکی دیگر از اولویت های مجلس دهم عنوان کرد و گفت: کشور ایران در زمینه اتلاف انرژی یکی از کشور های اول جهان محسوب می شود که اصلاح این شرایط نیازمند اقدامات فرهنگی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت و مجلس وظیفه مهمی را در مشارکت سازی در لایه های اجتماعی بر عهده دارند و این مهم باید از طریق تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی و ارتقای گرایش به امور جمعی، و گفتمان سازی واحد در رفتارهای صرفه جو و اقتصادی دنبال شود تا مقوله مشارکت اقتصادی مردم به شکل واقعی در تمامی زوایا و طیف ها شکل بگیرد و اقتصاد درونزا و زاینده آنگونه که مد نظر مقام معظم رهبری است، محقق شود.
وی یادآوری کرد: بهره وری کار در کشور ایران به خصوص در شرکت های تولیدی و صنعتی بسیار پایین ارزیابی شده و در بعضی از مواقع این بهره وری زیر یک ساعت است و لازمه اصلاح این شرایط نامطلوب، فرهنگ سازی وجدان کاری، اهمیت خرد جمعی و تعهد در تکلیف است.
مقدسی اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همه تلاش خود را بکار گرفته اند تا ضمن رسیدگی به لوایح و قوانین به جا مانده از مجلس نهم، با تدوین برنامه های مدون و کارشناسی گامی اساسی در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و فرهنگی جامعه بردارند.
وی تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری برای آحاد جامعه به خصوص نمایندگان مردم در بهارستان فصل الخطاب محسوب می شود و باید برای تحقق خواسته های معظم له با تمام توان تلاش کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.