انتقال روزانه ۱۲۰ تن پسماند شهری استان مرکزی به اراک

مدیرکل امور دفتر امور شهری وروستایی گفت: طبق آخرین مصوبه ابلاغ شده پسماند استان به ۴ منطقه انتقال ‌و روزانه ۱۲۰ تن پسماند استان به اراک منتقل می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن قربانی در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی با اشاره به ساماندهی وضعیت پسماند استان مرکزی اظهار داشت: اگر ۵ میلیارد ریال بودجه‌ای که وزارت کشور به دفتر امور شهری و روستایی اختصاص داده و هر شهر پسماند خود را به اراک بدهد و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال نیز به این مهم تخصیص یابد و هر نیز هر روستایی ۲۰۰ میلیون ریال بابت پسماندش به اراک بدهد کمک بزرگی به سایت اراک می‌شود.

وی افزود: طرح توسعه سایت اراک در حال انجام است که در این راستا دلیجان و خمین از سایت خود استفاده کرده و پسماند شازند نیز که به آستانه می‌رود برای انتقال به اراک تمامی زیرساخت‌هایش فراهم شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی و شوراهای استان مرکزی تصریح کرد: کار مشترک با دفتر امور روستایی، شهری و دفتر محیط زیست انجام شده تا کار تمام افراد نماینده‌ پسماند به صورت مشترک انجام شود، همچنین در این راستا با شهرداری‌ها در حال رایزنی بوده تا ظرف ۶ ماه آینده بتوانیم وضعیت پسماند استان را ساماندهی کنیم.

قربانی با اشاره به دستورالعمل و مشخصات فنی احداث سایت‌های دفن زباله گفت: قرار شده مشخصاتی با توجه به ویژگی‌های هر سایت و میزان جمعیت ارائه شود که دستورالعمل واحد توسط وزارت کشور انجام و با توجه به ویژگی‌های اقلیمی، میزان جمعیت، بهبود سایت‌های دفن زباله به جد در حال پیگیری آن هستیم.

وی ادامه داد: برای تدوین اعتبار برنامه‌های آموزشی درباره تجمیع مراکز دفن پسماندهای عادی شهرستان خمین با هماهنگی دفتر شهری و شوراها اقداماتی انجام شده تا پسماند شهرستان خمین را از محلات به خمین منتقل شود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استان مرکزی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با دفاتر شهری و روستایی و نیز پیگیری‌ها در سطح استان انجام شده، تذکرات کتبی به شهرداری داودآباد و بخشداری مرکزی توسط محیط زیست در ‌ارتباط‌ با دفن غیراصولی و غیر‌بهداشتی پسماندها و نیز تذکراتی به فرمانداری وشهرداری دلیجان داده شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.