نماینده اراک: انتقال تیم فوتبال نفت تهران به ملوان انزلی غیرقانونی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم گفت: انتقال تیم فوتبال نفت تهران به ملوان انزلی غیرقانونی است و در راستای توسعه حرفه ای فوتبال کشور نیست.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اکبر کریمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خبر انتقال تیم فوتبال نفت به ملوان با سرعت در فضای جامعه منتشر شد غافل از اینکه درست در جایی لنگر انداخته که اهالی ورزش از موضوع مشابه زخم کاری بر تن دارند.
وی توضیح داد: هنوز آثار و تبعات منفی بلوای انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک از ذهن جوانان این خطه ورزشکارپرور پاک نشده که معامله بی سر و صدای چند ده میلیاردی نفت با ملوان اذهان عمومی را به خود مشغول کرد و این سئوال برای مردم ورزش دوست اراک همچنان باقیست که چرا مرگ فقط برای همسایه خوب بود و اینکه چرا نفتی ها برای اراک آن همه حاشیه درست کردند و با حیثیت فوتبالی اراک به راحتی بازی شد؟
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تیم نفت تهران در فصل گذشته با کمترین امکانات تحت تاثیر حواشی بی شمار، باسرمربی بی انگیزه و بازیکنان جوانش نتایج خوبی را گرفت اما در نهایت، بی توجهی به این سرمایه اجتماعی عاقبت خوبی را برای این تیم به همراه نداشت.
دکتر کریمی یادآور شد: ملوان انزلی از تیم های اصیل و ریشه دار فوتبال کشور است که اگر با این روش ( انتقال تیم نفت به ملوان) به لیگ برتر برگردد به اعتبار باشگاهش آسیب وارد می شود و به طور قطع هوادارانش با این شیوه تیم داری مخالف هستند.
وی ادامه داد: اراک یا انزلی و یا هر شهر دیگری باید از راه اصولی به جایگاه واقعی خود در ورزش برسد و چشم پوشی مسئولان در خصوص این رفتار غیرحرفه ای تامل برانگیز است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم خاطرنشان کرد: زمانی که هیاهوی انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک شکل گرفت، جوانان این شهر و استعدادهایشان نادیده گرفته شد و از سوی دیگر هجمه های زیادی بر فوتبال استان مرکزی وارد شد که حاصل آن صدمات معنوی بر روح و روان اهالی ورزش این خطه بود.
دکتر کریمی اظهار کرد: اکنون در جو آرام با ده ها میلیارد هزینه باز هم قضیه انتقال تیم نفت از پایتخت به دور از چشم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به انزلی عنوان شده که به نوبه خود جایگاه ارزشمندی در فوتبال کشور دارد و با این انتقال هویت تیم های ملوان و نفت هر دو مخدوش می شود.
وی بیان کرد: طرح انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک و انزلی و یا هر شهر دیگری از پایه نادرست است چرا که باشگاه داری در شهرستان ها باید به سمت حرفه ای گری برود و با اهمیت دادن به رده های پایه استعدادها و داشته های بومی برای حضور آن در سطح اول ورزش کشور آماده شود.
وی عنوان کرد: پشتوانه سازی برای تیم های ورزشی نیاز اساسی این بخش است و در این راستا شهرداری اراک از سال ها قبل که اینجانب در تصدی مدیریت شهری اراک بودم دنبال شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معامله تیم های ملوان و نفت تهران در حوزه فوتبال کشور، جراحات عمیق و کهنه فوتبال دوستان اراکی را که در زمان نه چندان دور زخم زبان های زیادی را به ناحق تحمل کردند، تازه کرد و فرصتی فراهم آورد تا به عنوان منتخب جوانان پرشور اراکی، نبوغ و استعداد ورزشی آنان را ستایش کنم و معتقدم که روزهای پرفروغ ورزش فوتبال برای اراک تنها با مدیریت اصولی و حرکت هدفمند به سوی حرفه ای گری میسر است.
کریمی گفت: نیاز است که مسئولان ورزش کشور امکانات و تجهیزات ورزشی را به صورت عادلانه در همه شهرستان ها توزیع کنند و بر عملکرد زیرمجموعه های خود در حوزه ورزش نظارت جدی داشته باشند.
باشگاه نفت تهران در سال ۱۳۵۶ فعالیت خود را با نام باشگاه صنعت نفت تهران در عرصه رسمی فوتبال ایران با حضور در مسابقات دسته دوم کشور شروع کرد.
تیم فوتبال نفت قبل از انقلاب اسلامی مربیانی چون مرحوم حمید شیرزاده گان، ایرج سده و بازیکنانی با سابقه مثل داود پهلوانی، محمد مایلی کهن و مصطفی توکلی را در ترکیب خود داشت که با این تیم و مربیانی که ذکر شد توانستند قهرمان جام حذفی باشگاه‌های تهران شوند. کاپ قهرمانی آن دوره از جام حذفی هم اکنون در باشگاه ورزشی تهرانسر که محل تمرینات و مسابقات تیم نفت بود موجود است.
ریاست امور ورزش در قبل از انقلاب که می‌توان آن را نقطه عطفی در پیشرفت ورزش فوتبال در تاریخ صنعت نفت تهران دانست بر عهده آقایان جعفر نامدار و پرویز دهداری بود.
با تلاش‌های افرادی چون ناصر فریاد شیران مربی تیم و محمد علیپور رئیس سازمان فوتبال این تیم، تیم نفت توانست پس از سال‌ها انتظار و تلاش جایگاه خود را تغییر داده ودر سال ۱۳۸۵ به لیگ دسته یک و در سال ۱۳۸۹ به لیگ برتر کشور راه یابد. این تیم به علت مشکلات مالی وزارت نفت ایران، پس از سی و نه سال فعالیت در بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۵ منحل شد.
در آذر سال ۱۳۸۹، معاون اول وقت رئیس جمهوری ایران پس از سفر استانی به استان مرکزی از انتقال این تیم تفت تهران به اراک خبر داد که پس از مخالفت‌هایی که در محافل ورزشی با این تصمیم دولت صورت گرفت، نماینده وقت اراک در مجلس باشگاه نفت تهران را هدیه دولت به مردم استان مرکزی نامید.
وی با شرکت در سیاسی‌ترین برنامه نود در تاریخ اذعان کرد واگذاری این تیم به اراک مصوبه هیٲت دولت است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را تغییر دهد و آقای عادل فردوسی پور نیز نمی‌تواند این مصوبه را لغو کند اما سخنگوی باشگاه نفت تهران این انتقال را منتفی اعلام کرد و در این ماجرا تنش های زیادی در حوزه ورزش فوتبال ایجاد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.