رئیس اتاق بازرگانی اراک: صنعت استان مرکزی در رکود قرار دارد

رئیس اتاق بازرگانی اراک گفت: مشکل صنعت استان در مرحله نخست، قرار گرفتن آن در شرایط رکودی ‌مشکل بازار، ‌نرخ سود بانکی و تامین منابع بانکی است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از محمدرضا جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به جذب سرمایه‌گذار خارجی اظهار داشت: موانع کسب و کار زیاد است و تا زمانی که این موانع برای فعالان اقتصادی داخلی حل نشود از سرمایه‌گذاران خارجی نیز محروم می‌مانیم.

وی افزود: یکی از موارد کسب‌و‌کاری که وجود دارد و باید با جدیت به آن پرداخت، شفاف‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام است که لازم است دولت آنها را شفاف‌سازی کرده و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا همینطور راه برای سرمایه‌گذار خارجی نیز باز شود.

رئیس اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی، فسادی که الان موجود است، دسترسی سخت به منابع بانکی و بحث وثایق که کار را دشوار کرده از دیگر موانعی هست که در مسیر کسب‌و‌کار استان مرکزی قرار دارد.

جعفری بیان داشت: موانع ذکر شده و برخی از موانع دیگر موارد متعددی هستند که مطرح می‌شوند و وجود همین قوانین دست و پاگیر مخل سرمایه‌گذاری بوده و مشکلاتی را در تولید و صنایع استان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مشکل صنعت استان در مرحله نخست، قرار گرفتن آن در شرایط رکودی است، همچنین مشکل بازار، مشکل نرخ سود بانکی و تامین منابع بانکی را دارد، که در پی مصوبه دولت برای تامین منابع مالی بانکی و با بررسی قوانین بانک‌ها قرار شد بانک‌ها در این راستا با واحدهای تولیدی همکاری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اراک عنوان کرد: بنابراین طبق این قانون قرار شد که بتوانیم تسهیلات را بدون درنظر گرفتن معوقات قبلی در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهیم و بنا شد که طبق مصوبه جدید به واحدهای کوچک و متوسط با ۵۰ تا ۱۰۰ نفر تسهیلاتی پرداخت شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.