رشان دست به گریبان با آلودگی هوا/ سرویس بهداشتی مدرسه، منزل همسایه!

دهیار روستای رشان سودآوری پایین فروش محصولات کشاورزی و آلودگی هوا را از مهم‌ترین مشکلات و مسائل این روستا عنوان کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مجید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اشاره به فاصله حدود هشت کیلومتری پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه با این روستا، گفت: نزدیکی این روستا به این واحدهای صنعتی بزرگ سبب آلودگی هوای این روستا شده است و مردم از این بابت رنج می‌برند و کسانی که قادر به مهاجرت از روستا نیستند چاره‌ای جز تحمل این آلودگی ندارند.

دهیار روستای رشان در رابطه با وضعیت مدرسه چند پایه رشان اظهار کرد: این مدرسه با ۲۵ نفر دانش‌آموز فاقد سرویس بهداشتی است و محصلین باید به منازل نزدیک به مدرسه مراجعه کنند.

وی در رابطه با وضعیت کشاورزی و باغداری رشان عنوان کرد: کشاورزی و باغداری نسبتا وضعیت مناسبی به لحاظ کمی دارند، اما سود حاصل از این پیشه برای روستاییان مطلوب نیست.

دهیار روستای رشان چاه‌های اشتراکی را یکی از دلایل این امر عنوان کرد و افزود: چاه‌های اشتراکی سبب شده است که روستاییان نتوانند محصولات سودآور کشت کنند و کشت‌هایی مانند گندم و جو نمی‌تواند نیاز مالی ساکنین را تامین کند.

سلیمانی با بیان اینکه بیشتر جمعیت روستا را افراد میان سال به بالا تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: جوانان به دلیل بیکاری و عدم رفع نیاز مالی از طریق کشاورزی اغلب از روستا مهاجرت کرده‌اند.

وی در رابطه با آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها بیان کرد: آبیاری به روش سنتی انجام می‌شود و به دلیل ناتوانی مردم در پرداخت اقساط و نیز، روند طولانی دریافت وام جهت آبیاری قطره‌ای این موضوع مورد استقبال روستاییان قرار نگرفت.

این روستا را فاقد خانه بهداشت توصیف کرد و افزود: این روستا همچنین، فاقد پوشش شبکه اینترنت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.