رتبه برتر اراک در محو بی‌سوادی

عاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک از کسب رتبه برتر شورای سواد‌آموزی شهرستان اراک در محو بی‌سوادی در بین شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حمیدرضا فراهانی ظهر دیروز در نشست شورای سواد‌آموزی شهرستان اراک اظهار داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان سوادآموزی کشور، شهرستان اراک موفق شد با پوشش ۱۰۷٫۸ درصدی عملکرد دوره‌های سوادآموزی نسبت به حجم ابلاغی برنامه سال ۱۳۹۴ عنوان برتر کشور را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: برگزاری منظم نشست‌های پشتیبانی سواد‌آموزی، حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های شتاب‌بخشی ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، عملیاتی کردن مصوبات و هماهنگی و تعامل بخش‌های ذی‌ربط از شاخصه‌هایی بوده که در این ارزیابی مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک بیان داشت: امیدواریم در سال جاری نیز همچون سال گذشته در رفع بی‌سوادی گام برداشته و به موفقیت‌های ارزشمندی در این زمینه دست پیدا کنیم.

فراهانی گفت: شناسایی افراد بی‌سواد نقش موثری در موفقیت هرچه بیشتر طرح‌ محو بی‌سوادی دارد که باید در زمینه شناسایی این افراد از ابزارها و راهکارهای مناسب همچون عدم صدور پروانه ساختمان، جواز کسب و مجوز واحد تولیدی بهره جست.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز از شناسایی ۲۱ هزار و ۸۶۵ نفر بی‌سواد و کم سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان خبر داد.

علی محمد غلامی گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۸۶۵ نفر بی‌سواد و کم سواد استان حدود ۵ هزار نفر ساکن اراک هستند.

وی پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال هدیه به فرد باسواد شده و یک میلیون و ۳۹۰ هزار ریال به فرد سواد آموخته را از راه‌های تشویقی افراد به مطالعه عنوان کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه از برگزاری جشن محو کامل بی‌سوادی در سال ۹۸ در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: امسال شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرهای آشتیان، تفرش، محلات و سربند خواهیم بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.