اکید بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مجموعه دادگستری

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مراکز قضایی استان تاکید کرد و گفت: متولیان مجموعه دادگستری در سطح استان، توجه به مباحث فرهنگی را دغدغه‌ خود قرار دهند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی اظهار داشت: از طریق ارتقای معنویت خواهیم توانست از بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کنیم و بی شک اگر معنویت در جامعه ارتقا یابد شاهد بسیاری از مشکلات نخواهیم بود.

وی افزود: مباحث فرهنگی – قرآنی یکی از مهمترین رسالت‌هایی است که همه وظیفه داریم آن را به نحو احسن اجرایی کنیم و تمامی دست‌اندکاران مجموعه دادگستری استان توجه به مباحث فرهنگی دغدغه‌ خود بدانند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برخی از دستگاه‌ها تنها با سرمایه مردم سر و کار دارند، اما دادگستری یکی از حوزه‌هایی است که در تمامی ابعاد از جمله مالی، جانی و آبرویی با اقشار مختلف مردم سرکار دارد، بنابراین افرادی که در این حوزه فعالیت دارند نیازمند حمایت فرهنگی بیشتری هستند.

عبداللهی حفاظت اضافه کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن اختلافات خانوادگی افزایش یافته، بنابراین مجموعه دادگستری باید با استفاده از پتانسیل خود سعی در رفع مشکلات داشته و با بهره گیری از روش‌های صحیح اختلافات را حل و فصل کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید از دست عده‌ای افراد فاسد که گروه‌ها و کانال‌های فساد را مدیریت می‌کنند خارج شود، این فضا بهترین فضایی است که اگر برنامه‌ریزی دقیق و مدون صورت گیرد می‌توانیم ارتقای علوم اسلامی و فرهنگی را در سطح جامعه شاهد باشیم.

عبداللهی ارتقای علوم اسلامی و فرهنگی را مرتبط با تحکیم بنیان خانواده و استحکام پایه‌های اعتقادی آنان دانست و بیان کرد: اگر از این فضای مجازی بهترین استفاده را ببریم شاهد اعتلای معنویت در خانواده و پس از آن در جامعه خواهیم بود.

وی برلزوم فعالیت در حوزه قرآن تأکید کرد و افزود: از تقویت توان فکری و مدیریتی و اخلاق فردی نباید غافل شد، باید در زمینه اخلاق خانواده و حفظ کرامات انسانی فعالیت شود تا شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ در جامعه باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.