فرصت یک روزه استاندار مرکزی برای تعیین قیمت مرغ

استاندار استان مرکزی برای تعیین قیمت نهایی مرغ گرم یک روز دیگر به کارشناسان جهاد کشاورزی، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی فرصت داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد توسعه و تجهیز بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: مرغ گرم باید با قیمت مناسب تر از آنچه امروز در بازار عرضه می شود به دست مصرف کنندگان برسد.

وی ادامه داد: با تصویب ستاد توسعه و تجهیز بخش کشاورزی استان مرکزی مرغ منجمد به قیمت چهار هزار و ۷۰۰ تومان در استان مرکزی عرضه می شود و برای جلوگیری از عرضه گران قیمت مرغ گرم باید قیمت کارشناسی تمام شده مرغ تعیین و به مردم اعلام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به تسهیلات دولتی ارائه شده در بخش تولید مرغ گرم افزود: مرغی که با دان دولتی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی در مرغداریها پرورش می یابد چرا باید با قیمت گزاف در شهرها عرضه شود.

قیمت تمام شده مرغ در مرغداریها ۳ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر نیست

شعبانی فرد با بیان این که طبق کارشناسی صورت گرفته قیمت تمام شده مرغ تولیدی در مرغداریها سه هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر نیست گفت: افزایش هزار و ۱۰۰ تومانی قیمت مرغ بعد از خروج از کشتارگاه در کنار ۳۰۰ تومان سودی که باید برای فروشندگان احتساب کرد قیمت نهایی مرغ گرم را به کمتر از پنج هزار تومان می رساند.

وی ادامه داد: این در حالیست که قیمت کارشناسی اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت بیش از این هست.

استاندار مرکزی قیمت تمام شده مرغ گرم در مرغداریها را طبق اعلام نظر کارشناسی جهاد کشاورزی ۳هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: حتی در صورت صحیح بودن این قیمت که نیست با احتساب قیمت ۱۱۰۰ تومانی تمام شده در کشتارگاه ها و سود مرغ فروشان باید قیمت مرغ عرضه شده در بازار ۵ هزار و ۳۰۰ تومان باشد که این قیمت هم با قیمت فعلی مرغ در بازار فاصله زیادی دارد.

شعبانی فرد با بیان این که مهلت دیگری به کارشناسان جهاد، سازمان صنعت و تجارت و استانداری می دهم برای تعیین قیمت مرغ گرم گفت: این قیمت باید فردا ظهر به بازار اعلام شود.

مرغداران حواسشان باشد به خوبی راه مقابله با گرانفروشی را می دانیم

وی خطاب به مرغداران گفت: مرغداران حواسشان باشد به خوبی راه مقابله با گرانفروشی را می دانیم و اگر اراده کنیم می توانیم کاری کنیم که ضررش متوجه تولید کنندگان خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت از بخش تولید اولویت کاری ماست و دوست نداریم با ابراز خشونت ضرری متوجه تولید کنندگان مرغ شود.

مردم حجت را بر ما تمام کردند

استاندار استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار در آستانه فرا رسیدن سال نو گفت: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حجت را بر مسئولین تمام کردند و انصاف نیست حالا که نوبت ماست خود را بی توجه به مشکلات مردم نشان دهیم.

شعبانی فرد افزود: در شرایطی که دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا با تحمیل فشارهای اقتصادی مردم را از نظام جدا کنند وظیفه ماست تا با هوشیاری و دقت نظر مانع از این مهم شویم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.