روند افزایشی ریزگردها در استان مرکزی

کارشناس اداره کل هوا شناسی استان مرکزی با اشاره به روند افزایشی ریزگردها در آسمان اراک گفت: پدیده غبار دید افقی را در سطح شهرستان اراک تا پنج هزار متر کاهش داده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از دیار آفتاب؛ محمدرضا احمدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: با توجه به وزش باد در ساعت پایانی روز گذشته میزان ریزگردها افزایش بیشتری داشت.

احمدی با اشاره به اینکه پدیده غبار دید افقی را در سطح شهرستان اراک کاهش داده است اظهار کرد: در شرایط استاندار دید افقی حدود ۱۰ هزار متر است که به دلیل وجود غبار این میزان هم اکنون به حدود پنج هزار متر در اراک رسیده است.

وی با بیان اینکه از اواخر هفته گذشته ریزگردها وارد هوای اراک شده اند ادامه داد: به دلیل وجود ریزگردها دو روز گذشته دید افقی در اراک به سه هزار متر کاهش یافته بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر این موضوع است که تا روز آینده ریزگردها در آسمان اراک خواهند بود.

احمدی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از این ریزگردها منشا خارجی و بخشی هم منشا داخلی دارند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که به منظور مهار آثار تخریبی این آلودگی ها، طرح جامع کاهش آلودگی برای آن تصویب شده است.

محصور شدن از سه سمت با ارتفاعات و مجاورت با تالاب کویری اراک از مسایلی است که بر ایستایی و ماندگاری آلاینده های هوا در اراک دامن می زند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.