همایش ملی صلح و گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اراک

همایش ملی صلح و گفت و گو در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) روز دوشنبه در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این همایش ملی گفت: مقوله صلح، گفتمان سازش و تعاریف و سطوح روابط حسنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید این مهم با جدیت دنبال شود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: عملکرد متهاجرانه آل سعود و داعش عامل بسیاری از مشکلات و برچسب های ناروایی است که این روزها به ساحت مقدس اسلام زده می شود.
وی گفت: رفتارهای آل سعود شرایطی ایجاد کرده که اسلام ناب محمدی که دین دوستی، اخوت، ایمان و حکمت است با چهره خشن معرفی شود و این جفا به این ین مترقی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد:امام راحا پایه گذار الگوی حکومتداری دینی است که توانسته در عصر حاضر مدافع اسلام ناب محمدی (ص) است و همه وظیفه دارند با تمام قدرت از آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و ارزش های اسلامی دفاع کنند و مراقب توطئه های دشمنان باشند.
آیت الله دری نجف آبادی اراک ادامه داد: حفظ و تقویت وحدت ملی با پیوست های اسلامی و انقلابی از اصول اندیشه امام راحل است و در شرایط کنونی که در داخل کشور برخی جریان های خفته برای مشکل آفرینی وجود دارند، باید بصیرت و هوشیاری در مراقبت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تلاش دو چندان کرد.
وی عنوان کرد: متاسفاه گروهک های تروریستی مثل داعش جنایتکار امروز به نام اسلام و با رویه بنی امیه وار، جنایت می کنند و قصد دارند چهره دین مبین اسلام را خشونت بار جلوه دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد:امیر المومنین (ع) وجود خود را برای هدایت دیگران می خواست و امام راحل نیز در سایه پیروی از پیشوای نخست شیعیان، همه وجود خود را برای مردم گذاشت و سراسر وجودشان عشق به خدمت و روشنگری دینی برای استقرار صلح، آرامش و دانامحوری در جامعه بود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: آثار و اندیشه های امام راحل گنجینه ارزشمندی است که بیش از پیش به جامعه به ویژه قشر جوان شناسانده شود و رویه ها و تفکرات ناب این متفکر قرن بیستم باید در رفتار و امور نهادینه شود.
وی گفت: امام راحل در راستای وحدت ملی کشور و وحدت امت اسلامی زحمات بسیاری زیادی کشیدند و این شخصیت بزرگ به اقیلت های مذهبی نیز توجه و نگاه ویژه داشتند چرا که معتقد بودند ادیان الهی همه برحق هستند و خرد و وحدت باید در میان پیروان ادیان الهی حاکم باشد.
امام جمعه اراک افزود: اسلام طرفدار صلح است و صلح و آرامش را در راستای کمال، عدالت، انسانیت، کرامت، آزادی و آزادگی انسان ها و بر اساس مبانی روش اسلامی مجاز و محق می داند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این همایش ملی گفت: امام خمینی (ره) اندیشمند برجسته جهانی است که در در زنجیره نوابغ و متفکران و عالمان استان مرکزی به عنوان مهد مفاخر ایران می درخشد.
علیرضا نظام آبادی افزود: امام راحل در شرایطی که ظلم ستمشاهی مردم را به ستوه آورده بود با خسارت انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و تیز هوشی و داریت ویژهای در این خصوص داشتند.
وی بیان کرد: این شخصیت بزرگ در راستای شکل گیری و حمایت از تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی نیز زحمات زیادی کشیدند و امروز شاهد هستیم که تفکر عمیق ایشان به بار نشسته و حمایت هایی که در این خصوص انجام گرفته به کانون تولید علم و پرورش نیروهای کارآمد تبدیل شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک رتبه ۵۷ را در کل دانشگاه های کشور، و رتبه ششم را در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور داراست و به عنوان بزرگترین دانشگاه غرب کشور در حلقه علمی و آموزش عالی نقش آفرینی می کند.
دبیر همایش ملی صلح و گفت و گو در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک هم در این همایش گفت: مردم محوری از اصول اندیشه امام راحل بود و همواره بر این مهم تاکید می کرد.
شاهرخ حکمت افزود: آسایش و آرامش امروز جامعه مرهون زحمات و تلاش های امام راحل و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است و همه باید قدردان این زحمات باشند.
وی بیان کرد: کارهای علمی و شکل گیری کمیته های همایش ملی صلح و گفت و گو در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) از بهمن ماه سال ۹۴ آغاز شد و ارائه مقاله ها به این همایش تا اردیبشهت ماه امسال ادامه داشت.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: در مرحله اول ۷۱ اثر از استان های سیستان و بلوچستان، قم، لرستان، خراسان رضوی، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان و اصفهان به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۳۵ اثر پذیرفته شد.
حکمت اظهار کرد: در مرحله دوم نیز پس از داوری آثار، شش اثر به عنوان برترین مقاله های این همایش ملی انتخاب شد و ۲۹ اثر نیز به صورت پوستر درآمده است.
همایش ملی صلح و گفت و گو بر اساس اقلیم و شرایط هر استان با موضوعات مختلف در سراسر کشور آغاز شده و تا نیمه اول خردادماه به اتمام می رسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.