نظام‌آبادی: سهم ۵۲ درصدی نشان‌دهنده اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که باید تعداد دانشجویان مقطع کاردانی کاهش پیدا کند، گفت: وقت داریم تا پایان سال ۹۵ تعداد دانشجویان مقطع کاردانی را ۱۵ درصد کاهش دهیم و میزان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را به ترتیب یک‌درصد، ۴درصد و ۳۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا نظام‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در دهمین جلسه هیات امنای این استان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه دکتر حمید میرزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این استان دارای ۱۲ واحد و ۴ مرکز است. هم‌اکنون نسبت فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به کل فارغ‌التحصیلان این استان ۵۲درصد است. این سهم ۵۲ درصدی نشان‌دهنده گسترش و اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی است.

نظام‌آبادی مجموع هیات علمی تمام‌وقت جذب شده در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ در استان مرکزی را ۲۳ نفر دانست و گفت: تا پایان سال ۹۴ و خرداد ۹۵‌، ۴۱ نفر هیات علمی تمام‌وقت جذب خواهند شد.

او تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی را ۴ مرکز در شهرهای اراک، خمین، نراق و ساوه دانست و گفت: همچنین برای طرح شفای استان زمینی به مساحت ۵ هکتار واقع در شهرک دانشگاه امیرکبیر در نظر گرفته شده است که تسطیح شده که امروز از سوی دکتر میرزاده کلنگ زده شد. مراحل ثبت و کارهای اولیه ۴ مورد در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان (۳ شرکت دانش‌بنیان و یک طرح سرمایه‌گذاری) به اتمام رسیده است. کار تایید شرکت‌های دانش‌بنیان و هرگونه فعالیت اقتصادی دانش‌بنیان نیز به کمیسیون دائمی تفویض شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره پروژه‌های در دست احداث این استان گفت: پروژه‌هایی مانند فاز ۲ سالن ورزشی فراهان، ساختمان خوابگاه فراهان و مجتمع ورزشی خمین در دست احداث هستند و به جز یک مورد پیشرفت سایر موارد بیش از ۵۰ درصد بود. همچنین ۹۷ درصد طرح‌هایی مثل سالن ورزشی، تصفیه‌خانه، آسفالت محوطه،‌ سردر و دیوارکشی انجام شده و آماده تحویل است.

او ضمن اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد آماده است، افزود: امروز ساختمان دانشکده فنی – مهندسی، دانشکده داروسازی، ساختمان آزمایشگاه‌ رازی و سالن امام‌خمینی‌(ره) توسط دکتر میرزاده افتتاح و کلنگ طرح شفا زده شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.