اعمال زور در حل معضل بدحجابی نتیجه عکس دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک گفت: اعمال زور در معضل بدحجابی نتیجه عکس دارد و باید ارزش های عفاف و حجاب به صورت ریشه ای از سنین پایین نهادینه و در لایه های اجتماعی ترویج شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حمیدرضا فراهانی روز یکشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان اراک افزود: عفاف و حجاب از دغدغه های مهم جامعه است که با زور و صدور بخشنامه به دست نمی آید بلکه باید روش های اعتقادی و رفتاری موثر در این بخش انجام شود.
وی گفت:عفاف و حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و باید فلسفه ذاتی این مهم جا بیفتد.
فراهانی گفت: برخی آرایشگاه های زنانه و فروشگاه های پوشاک با تبلیغات نامناسب، تصاویر نامناسب و عرضه کالاهای مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی، رواج دهنده بی بند و باری در جامعه هستند و با کسب درآمدهای فراوان از چنین راه ها و شگردهایی، ضربات سنگین و دردآوری بر پیکره جامعه وارد می آورند.
وی با تاکید بر اینکه پول درآوردن با هر شکل و شمایلی زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: همه افراد، سازمان ها و دستگاه هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید با جدیت وارد عمل شوند تا اهداف و برنامه ها به سرمنزل مقصود برسد.
معاون فرماندار اراک خاطرنشان کرد: شهرستان یزد نمونه ای بارزی از دینداری عمیق، تقید و اعتقادات ریشه دار مذهبی و رعایت حجاب و عفاف در مقایسه با سایر نقاط کشور است و با در پیش بودن ماه مبارک رمضان باید مبلغانی به نقاط مختلف شهرستان اراک اعزام شوند که ریشه های اعتقادات را تحکیم ببخشند و شمار زیادی از جوانان و نوجوانان را در مساجد و شعائر مذهبی جذب کنند.
وی اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با ارائه الگوهای دینی به جامعه و آموزش وپرورش با پرداختن ریشه ای به موضوع عفاف و حجاب در سرکلاس های درس؛ این موضوع را به طور ساختاری تبیین کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک با ابراز نارضایتی از وضعیت برخی مهدهای کودک گفت: آن ها به جای پرورش و تربیت صحیح نونهالان، با به راه انداختن جشن تولدهای پر زرق و برق و آموزش های ناصحیح به خردسالان ، اشاعه ابتذال و بی بند و باری می کنند.
فراهانی افزود: نقش والدین نیز به خاطر گرفتاری های کاری و اجتماعی و نداشتن حوصله لازم، در تربیت صحیح فرزندان کمرنگ است و آموزش های فراگرفته شده در مهدها، مدارس و دانشگاه جایگزین کارویژه های تربیتی خانواده شده است.
وی بیان کرد: با خصوصی سازی خوابگاه های دانشجویی و درآمدزایی بیشتر، خیل دانشجویان دختر و پسر که از راه های دور برای ادامه تحصیل به شهرستان اراک آمده اند در پاره ای از موارد در اختیار گرگ صفتان قرار گرفته اند و نظارت ها در این بعد باید نقویت شود.
وی گفت: با وجودتعطیلی تعدادی از خوابگاه های دانشجویی دارای مفاسد اخلاقی توسط اداره اماکن هنوز واحدهایی هستند که دانشجویان دارای مشکلات اخلاقی در آنجا اسکان یافته و باید شناسایی و با آن ها به موقع برخورد شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک با انتقاد از مظاهر بدحجابی در برخی از ادارات افزود: مسئولان با جدیت ضوابط حجاب و عفاف کارکنان را نظارت کنند.
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اجرای طرح بازرسی از کلیه مراکز خدمات مسافر و گردشگر در نوروز ۹۵ گفت: این وظیفه در چهار سال اخیر توسط NGOسازمان های مردم نهاد انجام می شود.
سیاوش آقاخانی افزود: با بهره گیری از ۱۴ تیم بازرسی در مجموع ۲۱۳ ساعت، عملیات بازرسی از ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۲۰ فروردین ماه امسال۵ از مراکز درمانی، پایگاه های اسکان موقت فرهنگیان، مراکزعرضه میوه و تره بار، مهمانسراها، رستوران ها، جایگاه های سوخت، پایانه های مسافربری، بانک ها، امداد و نجات جاده ای و امداد خودرو در استان مرکزی انجام شد و مشکلات و کاستی های هر بخش، به استانداری و فرمانداری شهرستان اراک به عنوان دستگاه های نظارتی ارائه شد.
وی، جمعیت هلال احمر، فرماندهی انتظامی، اداره کل راه و شهرسازی (بخش راهداری)، مدیریت تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی را دستگاه های برتر خدمات رسان به مردم و گردشگران در ارائه خدمات سفر نوروزی در این بازرسی ها اعلام کرد.
تعیین اعضای ثابت برای حضور در نشست های صیانت از حقوق شهروندی به منظور سهل شدن بررسی و اجرای موثر مصوبات از تصمیم های این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.