برگزاری اولین جشنواره امام خمینی(ره) در اراک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اولین جشنواره فرهنگی هنری امام خمینی(ره) اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز تولد ایشان برگزار می‌شود.
به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با محوریت حضرت امام(ره) گفت: تاکنون رایزنی‌های با استانداری مرکزی در راستای برگزاری این جشنواره انجام گرفته که امید است با نظر مساعد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی شاهد برگزاری این جشنواره در استان باشیم.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ای با محوریت امام خمینی(ره) از دغدغه‌های بنده در استانی است که محل پرروش و زادگاه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است زیرا تاکنون هیچ برنامه‌ای برای نشان دادن همه زوایای زندگی بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی در کشور انجام نشده و این جشنواره می‌تواند شخصیت مظلوم امام، زوایا و ابعاد مختلف فکری ایشان را برای نسل جوان تجلی کند.
حقیقی تصریح کرد: شخصیت، آداب، عبادت، قرآن، مبارزه، سیاست، فرزندداری، همسرداری و سیره امام خمینی(ره) هر کدام به اندازه یک کتاب جای کار دارد و این جشنواره می‌تواند گام مثبتی برای نشان دادن زوایای زندگی امام(ره) بردارد و اینکه بتوانیم ابعاد شخصیتی امام راحل و نوع سبک زندگی ایشان را برای مردم معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام خمینی(ره) اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز تولد ایشان برگزار می‌شود و چون یک موضوع ملی است همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری این جشنواره مهم است.
این مقام مسئول ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره خدمت صادقانه و بی‌‌منت را به مردم توصیه می‌کرد و امروز نیز مسئولان موظف هستند به این توصیه امام جامه عمل بپوشانند و برای نهادینه کردن سیره امام بین جوانان بهره‌گیری از زبان هنر می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر‌تر واقع شود.
حقیقی اظهار کرد: بدون شک امام خمینی(ره) شخصیتی با ویژگی‌های خاص بود او درعین حال که رهبری قوی بود مجتهدی بارز، عالمی برجسته، عارفی شب زندهدار، شاعر و عارف بود، حرکت عظیم ایشان دنیا را دچار تحول کرد و حکومتی بر پایه قانون و دین بنا نهاد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در پایان برگزاری جشنواره با محوریت مفاخر استان را از دیگر موضوعاتی دانست که مهجور مانده و می‌طلبد که جشنواره‌ای در این راستا برگزار شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.