برگزاری دوره “تحکیم سواد” در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دوره‌های آموزشی تدوین کرده‌ایم که افراد بی‌سواد با ثبت نام در این کلاس‌ها پس از گذراندن دوره سوادآموزی که شامل پایه‌های اول تا سوم هست دریک دوره تحکیم سواد شرکت می‌کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، شهریار فولادوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به معضل بی‌سوادی اظهار داشت: اینطور نیست که فکر کنید یک مجموعه آماده‌ای وجود دارد و تنها ایجاد بستر به‌منظور حضور آنها در کلاس‌های آموزشی مشکل را حل می‌کند چرا که شما با افرادی روبرو هستید که تحت هیچ شرایطی حاضر به شرکت در کلاس‌ها نیستند.

وی افزود: بنابراین عدم رغبت افراد بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های آموزشی و بحث مهاجرت از جمله عواملی هستند که وجود آنها ممکن است سبب شود که جریان بی‌سوادی ادامه یافته و همچنان دایره بی‌سوادی باز بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: این موضوع نیاز به همت همگانی دارد تا در حل مشکل بی‌سوادی موفق شویم به همین منظور تلاش کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از انواع روش‌های اغنایی و ایجابی در صدد حل این معضل باشیم.

فولادوند بیان داشت: در این راستا کمک افراد تاثیرگذار، نهادهای موثر، ائمه جمعه، تشکل‌های مردمی، صدا وسیما و دیگر نهادها را بکار گرفته‌ایم و در مواقع لازم نیز با صحبت حضوری تلاش می‌کنیم تا ایجاد انگیزه کنیم.

وی ادامه داد: با تدابیر قانونی و یک سری موانع برای استمرار خدمات‌رسانی به بی‌سوادان نیز بخشی از این انگیزه افزایش یافته و این افراد ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: نکته بسیار مهم در این حوزه شناسایی دقیق این افراد است که اغلب وقتی وارد این زمینه می‌شویم شاهد این هستیم که خیلی از آنها یا آموزش ناپذیرند و یا اینکه جزء مهاجران و فوتی‌ها هستند.

فولادوند خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از کارهای اساسی این است که دائما به شناسایی دقیق این افراد پرداخته و با تهیه آمار دقیقی از آنها بتوانیم تعیین تکلیف کنیم چرا که جریان آموزش متناسب با وضعیت جمعیت یک جریان سیال است.

وی افزود: ما سواد آموزی را صرفا به‌منظور سواد‌دار شدن جامعه دنبال میکنیم و نه موارد دیگر مانند اشتغال و غیره چرا که معتقدیم یک فرد با سواد زندگی به مراتب با کیفیت‌تری خواهد داشت و کمتر به انحراف کشیده می‌شود در نتیجه این به سلامت جامعه کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت: برای همین منظور دوره‌های آموزشی تدوین کرده‌ایم که افراد بی‌سواد با ثبت نام در این کلاس‌ها پس از گذراندن دوره سوادآموزی که شامل پایه‌های اول تا سوم هست دریک دوره تحکیم سواد شرکت می‌کنند.

فولادوند تصریح کرد: این دوره شامل ۱۲۰ ساعت آموزش به‌منظور تحکیم است که ۷۰ ساعت آن به‌صورت حضوری است و در واقع این دوره حدفاصل دوره سوادآموزی و دوره انتقال است که بعد از گذراندن آن افراد وارد دوره انتقال و پایه‌های چهارم تا ششم می‌شوند.

وی با اشاره به نقش با سوادی در کاهش جرائم گفت: یکی از محاسن ریشه‌کنی بی‌سوادی کاهش جرائم است چرا که طبق آمار اعلام شده ۹۴ درصد از تصادفات که منجر به فوت و جرح شده و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور زده است ناشی از رفتارهای نامتوازن افراد بی‌سواد و کم‌سواد است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.