وعده پیگیری کمبودهای آموزش و پرورش استان مرکزی
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از پیگیری کمبودهای آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، شهریار فولادوند ظهر دیروز در نشست هماندیشی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به هدف از اجرای این سند اظهار داشت: این سند به منظور تغییر در محتوا و ماهیت عملکرد آموزش و پرورش تهیه شده و با هدف خارج شدن از فضای شعارگونه به سوی عمل و اقدام دنبال میشود.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم با تاکید بر سند تحول بنیادین برنامهریزیهای خود را هدفمند کرده و با پرداختن به فعایتهای روزانه و ایجاد تحول در آنها به دنبال ایجاد یک تحول عمیق در نظام آموزشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: یکی از این اقدامات انجام المپیادهای درونمدرسهای است که با هدایت و رهبری معلمان کاروانهای ورزشی در مدارس شکل گرفته و روحیه ابتکار دانش آموزان افزایش مییابد.
فولادوند بیان داشت: به منظور سوق دادن دانشآموزان به سمت نوآوری و خلاقیت باید تحولی عمیق در نوع نظام آموزشی ایجاد شود تا دانشآموزان از آن فضای تئوری محوری خارج شده و بیشتر به خلاقیت و ابتکار بپردازند.
وی ادامه داد: در این سند بر مدرسهمحوری، مشارکتمحوری و عدالت آموزشی و تربیتی تاکید شده است که امروز با برگزاری المپیادهای درونمدرسهای و کاروانهای ورزشی داخل مدارس ما شاهد افزایش روحیه دانشآموزان برای کار گروهی و مشارکتی هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: بنابراین افزایش روحیه مشارکت در دانشآموزان جای خوشحالی دارد و از این روحیه میتوان در راستای توانمندسازی دانشآموزان به منظور طرح ایده و خلاقیتزایی آنان استفاده کرد.
فولادوند خاطرنشان کرد: ایجاد این روحیه مشارکت و کار گروهی امر بسیار مهمی است که با تلاش همگانی و بهویژه معلمان تربیت بدنی تحقق یافته است و باید تمام تلاش خود را برای تبدیل این توان همکاری برای انجام کارهای بزرگ و مبتکرانه بکار گرفت.
وی افزود: اجرای این تحول عمیق نیاز به زیر ساختهایی دارد که مشارکت و همکاری تمامی دستگاهها را میطلبد تا این امر که سرنوشت آینده کشور به نوعی به اجرای آن بستگی دارد تحقق یابد.