اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در رأس آسیب های اجتماعی استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: در حال حاضر اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی عمده ترین آسیب های اجتماعی استان مرکزی را شامل می شوند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، غلامرضا فتح آبادی پیش از ظهر شنبه در نشست ساماندهی آسیب های اجتماعی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در کنار اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق، آسیب های اجتماعی دیگر همچون فساد و بی بند و باری نیز عمده ترین آسیب های اجتماعی استان مرکزی را تشکیل می دهند و از بین ۲۰ آسیب اجتماعی شناسایی شده این پنج اسیب اجتماعی بیشترین فراوانی وقوع را در استان دارند.

وی افزود: بیش از ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۴ به علت جرائم مرتبط با مواد مخدر در استان مرکزی دستگیر شده اند که نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته و بیشترین تعداد دستگیرشدگان مربوط به شهرستان های اراک و ساوه بوده اند.

فتح آبادی خاطرنشان کرد: جرائم مرتبط با مواد مخدر ۵۲ درصد از جرائم استان را طی سال ۹۳ شامل شده و طی سال گذشته نیز بیشترین جرائم در استان مروبط به مواد مخدر و روانگردان ها بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: ازدواج در استان مرکزی طی سال ۹۴ با کاهش هشت درصدی نسبت به سال ۹۳ روبرو بوده و آمار ثبت ۱۳هزار ازدواج در سال ۹۳ به ۱۲هزار ازدواج در سال ۹۴ کاهش یافته است.

فتح آبادی با تاکید بر ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی در استان افزود: استان مرکزی از نظر شاخص های کلان سرمایه اجتماعی همچون مشارکت اجتماعی، انسجام فرهنگی و اجتماعی رتبه سی ام را در کشور دارد.

وی تصریح کرد: در شاخصه های خُرد سرمایه اجتماعی نیز همچون وضعیت رفاه، برابری اجتماعی و وحدت استان مرکزی رتبه نوزدهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بررسی و ارزیابی علت های تماس تلفنی افراد با مرکز مشاوره بهزیستی استان مرکزی در سال گذشته نشان می دهد حدود نیمی از مشکلات افراد تماس گیرنده در زمینه اختلافات زندگی مشترک و مرتبط با همسرشان بوده است.

بهروز رفیعی افزود: اعتیاد و خیانت از مهمترین مشکلاتی بوده است که در رابطه با همسران در تماس های افراد با مرکز مشاوره بهزیستی استان عنوان شده و بخشی دیگر نیز مربوط به تربیت و آموزش فرزندان بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.