مطالبه سه هزار میلیارد ریالی سازمان تامین اجتماعی در ‌استان مرکزی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی مطالبه‌ای ۳ هزار میلیارد ریالی از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، کیومرث طهماسبی در دیدار با برخی نمایندگان شهرهای استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی بااشاره به اقدامات و فعالیت‌های تامین اجتماعی در کشور اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر و صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.

وی افزود: این درحالیست که این سازمان با دارا بودن ۱۳میلیون بیمه شده اصلی از یکسو و ۴۰میلیون بیمه شده تبعی از سوی دیگر و با وجود ۲۰۰هزار بیمه بیکاری و ۲میلیون ۶۰۰هزار مستمری بگیر از جمله بزرگترین و پرحجم ترین سازمان‌های کشور در بعد مخاطب تحت حمایت و ارتباط با سازمان قرار گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تصمیماتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب قانون اتخاذ می کنند مبنای عملکرد اجرایی سازمان تامین اجتماعی بوده و همچنان نیز هست این درحالیست که قوانین مصوب به شکل کاملا محسوسی در این مجموعه اجرایی می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: انتظار داریم تا تعامل نمایندگان باسازمان تامین اجتماعی همانطور که تاکنون مناسب و سازنده بوده، سازنده تر از گذشته ادامه داشته باشد چراکه تعاملات سازنده زمینه‌ساز خدمات‌دهی بهتر و جامع‌تر به مردم است.

مدیر کل تامین اجتماعی بااشاره به فعالیت های این سازمان در سطح استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۲۲ واحد اجرائی شامل ۱۵ شعبه مادر، ۳شعبه اقماری و ۴کارگزاری تامین اجتماعی در استان مرکزی مشغول ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به مردم استان مرکزی هستند.

وی افزود: از سویی دیگر چتر پوششی این سازمان ۱۹۹ هزار بیمه شده اجباری، ۸۹۰ هزار بیمه شده خاص، دو هزار و ۵۳۷ بیمه شده توافقی، ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه بیکاری و ۵۷ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر را در سطح استان مرکزی در برمی‌گیرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: این درحالیست که سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی مطالبه‌ای ۳هزار میلیارد ریالی از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد در حالی که ۱۸۰۰ میلیارد ریال از این مطالبات مربوط به بدهی مربوط به سازمان‌ها در اراک، خنداب و کمیجان، ۱۰۰۰ میلیارد ریال مربوط به بدهی نهادها در شهرهای ساوه، زرندیه و غرق‌آباد و الباقی این بدهی ها مربوط به دیگر شهرهای استان است.

وی بیان کرد: بازنشستگی پیش از موعد کارکنان، معافیت کارگاه های تولیدی برای ارائه خدمات ارزان قیمت به مردم با ، رانندگان تاکسی، بیمه سربازی، مشاغل آزاد، آزادگان، سنوات ارفاقی پیش از موعد، بیمه خادمان مساجد و باربران که دولت متقبل شده عمده بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به شمار می رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.