اعزام ۲۰ هزار زائر استان مرکزی به مرقد مطهر امام خمینی(ره)

دبیر ستاد بزرگداشت سالگر حضرت امام خمینی(ره) در استان مرکزی گفت: ۲۰ هزار زائر از استان مرکزی، همزمان با سالگرد ارتحال امام راحل به مرقد مطهر ایشان اعزام می‌شوند همچنین یک‌هزار زائر نیز از بیت امام خمینی(ره) در شهرستان خمین بازدید خواهند کرد.
به‌ گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس هاشمی، دبیرستاد بزرگداشت سالگر حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان مرکزی، امروز، ۲۸ اردیبشهت‌ماه در نشست هماهنگی این ستاد گفت: مطالعه سیره و منش امام راحل یکی از اهدافی است که در ستاد بزرگداشت سالگرد ایشان دنبال می‌شود، اقدامات امام خمینی(ره)آن چنان دقیق و منطبق با قرآن بود که در لحظه مرگ با دلی آرام رجعت کردند.
وی برلزوم برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی در این ایام تأکید کرد و افزود: هرساله برنامه‌هایی در ایام ارتحال ایشان برگزار می‌شود که امیدواریم با اجرای طرح‌های بهتر حق مطلب را ادا کنیم، امام راحل یک شخصیت بین‌المللی هستند و حساسیت بین‌المللی نیز در خصوص ایشان صدق می‌کند.
حجت‌الاسلام هاشمی بابیان اینکه دشمن منتظر عکس‌العمل ما در مراسم ارتحال حضرت امام است، تصریح کرد: برنامه‌های امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است، چراکه باید این برنامه‌ها مقدمه‌ای برای برنامه‌های سال آینده که به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اعزام به مرقد امام نخواهیم داشت، باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: عدم اعزام زائر به مرقد مطهر امام در سالگرد ارتحال ایشان ما را برآن می‌دارد که مراسم استانی حتی در روستاها را نیز باشکوه و در شأن آن ‌حضرت برگزار کنیم، لذا برنامه‌ریزی در این حوزه بای دقیق باشد.
وی بااشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی باید در برگیرنده چگونگی استفاده از اندیشه‌های حضرت امام باشد، تصریح کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در ۵۰ نقطه از استان مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب و گرامیداشت ۱۵ خرداد با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام هاشمی از اعزام ۲۰هزار زائر به مرقد مطهر امام از استان، همزمان با سالگرد ارتحال امام خبر داد و گفت: سالانه در این روز اعزام یک‌هزار عاشق و شیفته حضرت امام به خمین را داریم که امسال نیز اجرایی می‌شود.
وی برگزاری مراسم ارتحال در روز جمعه، ۱۴ خرداد در مصلای بیت‌المقدس اراک و شب همان روز مراسم نکوداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجد سیدهای اراک را از دیگر مصوبات جلسه خواند و اظهار کرد: این مراسم در تمامی شهرستان‌های استان نیز با کمک فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان انجام خواهد شد.
حجت‌الاسلام هاشمی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در ۶۰ بقعه متبرکه استان، گفت: مساجد، کانون‌های فرهنگی – هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه عملیه، فرمانداری، شهرداری، صدا و سیما، جراید، سپاه و … ما را در اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها یاری می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.