حقیقی: شهرداری‌های استان مرکزی سهم کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بابیان اینکه شهرداری‌های استان مرکزی سهم کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند گفت: شهرداری‌ها نسبت به تسویه حساب با انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اقدام کنند.

به‌گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، شصتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور مشاور عالی استاندار و اعضاء انجمن برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به مصوبات جلسه قبل گفت: جلسه مشترک رسیدگی به وضعیت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور مسئولان مربوطه و مدیران امور مالی و درآمد شهرداری‌های استان برگزار شد که در این جلسه مصوب شده شهرداری‌ها نسبت به تسویه حساب با انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهر اقدام کنند.

مهدی حقیقی با تاکید براهمیت فرهنگ کتاب‌خوانی و لزوم اجرای قانون، از شهرداری‌ها خواست تا با واریز به موقع سهم کتابخانه‌های عمومی از این نهاد فرهنگی حمایت کنند.

وی افزود: تا سرانه‌های مطلوب کتاب، کتابخانه ومطالعه فاصله زیادی داریم، اما مشکل اصلی جامعه، کتاب نخواندن است و باید با برنامه‌ریزی دقیق کاری کرد تا کتاب‌خوانی در کشور ما به امری رایج و متداول تبدیل شود.

برگزاری ششمین جشنواره کتاب‌خوانی‌رضوی‌در استان مرکزی

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی نیز بااعلام فراخوان ششمین جشنواره کتاب‌خوانی‌رضوی‌در استان مرکزی گفت: هدف این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت ثامن‌الحجج(ع) و شناخت هرچه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتب منتشر شده است.

امین کمالوندی افزود: در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب شده تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه کتاب‌خوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی عناوین این کتاب‌ها را «دوست مهربان کبوترها» ویژه کودکان ۱۱ سال«اعترافات غلامان» ویژه نوجوانان تا ۱۷ سال و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» ویژه جوانان و بزرگسالان اعلام کرد.

وی خواستار همکاری تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در برگزاری با شکوه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شد و گفت: ترویج سیره و فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با شیوه زندگی امام رضا(ع) از برکات این مسابقه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.