منع پزشک خاطی بیمارستان ولیعصر (عج) از ادامه کار

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی مرگ یک بیمار ۷۴ ساله در بیمارستان ولیعصر (عج) و تشکیل نشست های کارشناسی و ارزیابی تخصصی اولیه، خطای پزشک معالج محرز شد و با حذف این پزشک از کادر درمانی بیمارستان، پرونده این قصور برای پیگیری به مراجع ذیربط ارجاع شد.
وی گفت: باوجود آنکه خانواده این بیمار مراحل قانونی شکایت را طی نکرده اند اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان مدعی العموم رسیدگی به قصور را در برنامه قرار داده و از طریق گزارش های کمیته های مرگ و میر و حاکمیت بالینی، رسیدگی به این مهم را وطیفه می داند.
دکتر طاهر احمدی از مردم و خانواده این بیمار برای قصور انجام شده پزشکی در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک عذرخواهی کردو گفت: رعایت حقوق بیماران و شهروندان در حوزه سلامت در صدر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اراک است و هیچ کوتاهی پزشکی در این مجموعه قابل اغماض نیست.
اواخر فروردین ماه امسال بیمار ۷۴ ساله ای به نام ذ – ش به دلیل شکستگی در گردن فمور پای چپ به بیمارستان ولیعصر (عج) اراک مراجعه می کند که بدون حضور بالینی پزشک معالج در اتاق عمل و توسط رزیدنت، به اشتباه پای راست این بیمار عمل می شود.
دانشگاه علوم پزشکی اراک در بیانیه ای نیز آورده است: این بیمار مبتلا به آلزایمر و بیماری قلبی بوده که چند روز پس از عمل جراحی فوت کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی اراک در کانال تلگرامی سلامت و رسانه پیامی را به نقل از رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نیز در خصوص پذیرش قصور پزشکی در این خصوص منتشر کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.