برگزاری برنامه‌های ویژه به مناسبت هفته سلامت در شهرهای استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهراحمدی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت برگزار می‌شود که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت و حساس سازی مردم نسبت به این بیماری و مقابله با آن برگزار می‌شود، ادامه داد: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و با توجه به اینکه در دنیای امروز بیماری‌های غیر واگیر مهم‌ترین عامل به خطر افتادن سلامتی انسان‌ها بوده و علاوه بر عوارض سنگین، درمان یا کنترل آنها هزینه‌های زیادی را متوجه خانواده‌ها می‌کند، پرداختن به این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت باید جهانی فکر کنیم و محلی و منطقه‌ای عمل کنیم، تصریح کرد: انتظار می‌رود که با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با افزایش سطح آگاهی مردم بتوان در کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت اقدامات اساسی را در کشور انجام داد.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: برنامه‌های هفته سلامت با هدف ایجاد حساسیت برای مردم، مدیران و سیاست گذاران در خصوص بیماری‌های غیر واگیر به ویژه دیابت برگزار می‌شود.

به گفته وی عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری‌های غیر واگیر، بهداشت عمومی، فعالیت بدنی، ورزش و سلامت، غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم، سلامت، نقش غذا و دارو، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حوزه سلامت و آموزش، خود مراقبتی و سلامت عناوین روزهای هفته سلامت را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزاری همایش با موضوع دیابت، برگزاری نشست با موضوع پیشگیری از دیابت، غربالگری، پخش بروشور و … را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته سلامت عنوان کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.