تدارک ۶۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته زن در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، زهرا فرجی روز چهارشنبه همزمان با روز زن و بزرگداشت مقام مادر در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه ها در ۱۹ محور و با همکاری دستگاه های اجرائی و تشکل های غیردولتی در ایام هفته زن برگزار می شود.
وی توضیح داد: اولویت برنامه های هفته زن امسال در استان بر مبنای نامگذاری این ایام است و موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بصیرت و مشارکت سیاسی، نشاط و سلامت جسمانی و روانی، کارآفرینی و اقتصاد خانواده، عفاف و حجاب، زن و مدیریت مصرف، خودباوری و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و تقویت بنیان خانواده و تربیت فرزندان از مهمترین مباحث در این هفته است که در برنامه های متنوعی گنجانده شده است.
مشاور امور زنان و خانواده استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: حضور زنان متخصص، کارآفرین و نخبه در شورای اداری استان، برگزاری کارگاه زنان و آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی، جشنواره مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی، کارگاه مدیریتی زنان استان، نشست تخصصی توسعه و ترویج استاندارد و ایمنی غذا برای زنان و دیدار با زنان حافظ امنیت از جمله برنامه های این هفته است.
فرجی، راه اندازی سه پایگاه محله ای ارتقای توانمندیهای زنان در اراک، برنامه رایگان مشاوره حقوق وکلای دادگستری زرندیه ، جشنواره های فرهنگی و ورزشی زنان و خدمات مشاوره ای برای زنان در پایگاه های سلامت را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
از یک میلیون و ۴۱۳ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸هزار و ۳۶۸ نفر معادل ۴۹ و ۴ دهم درصد را زنان تشکیل می دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.