آصفری: کارگران کارخانه هپکو چندین ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدحسن آصفری در تذکر شفاهی به رییس جمهور، گفت: شب عیدی چه کسی پاسخ‌گوی کارگران زحمت‌کش کارخانجات هپکو، آونگان و کمباین‌سازی است؟ کارگران واگن پارس چندین روز اعتراض کردند تا دولت حقوق آنان را پرداخت کرد. آقای رییس جمهور کمیته‌ای را تعیین کنید تا به داد این کارگران برسند.

وی بیماری دامی شهرستان اراک را دیگر مشکل حوزه انتخابیه‌اش دانست و اظهار کرد: چندین ماه است که بیماری دامی در برخی روستاهای حوزه انتخابیه‌ام همه‌گیر شده و چندین هزار راس دام یکی از روستاها تلف شده است. هیچ مسئولی حتی از استان اراک موضوع را حتی بررسی نکرده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهان حذف شرکت‌های پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران شد و افزود: در کارخانه آلومینیوم‌سازی چندین هزار کارگر زحمت‌کش در کنار دیگ‌های با دمای بسیار بالا عرق می‌ریزند اما حقوق ناچیزی دریافت می‌کند و دولت مستقیما با خود کارگران قرارداد نمی‌بندد. باید دست واسطه‌ها قطع شود.

آصفری خواستار قرار گرفتن اعتبار به نمایندگان براساس ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه برای اجرای طرح‌های هادی روستایی شد و افزود: قرار بود این اعتبار در اختیار نمایندگان قرار بگیرد اما این اتفاق نیفتاد و مشکلات ناشی از طرح هادی روستایی و جاده‌های روستایی و آبرسانی به روستاها حل نشده است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.